A Red Bull a 2019-es Forma-1-es idényre motorszállítót váltott, elbúcsúztak a régi partner Renault-tól, immár a Hondával vannak „félgyári” kapcsolatban. A japán gyártó háromévnyi mclarenes szenvedés után tavaly kezdett magára találni a Toro Rosso partnereként, idén pedig folytatni akarják a Ferrarihoz és a Mercedeshez való felzárkózást.
Ennek keretében a Honda már ezen a hétvégén, a negyedik fordulót jelentő Azerbajdzsáni Nagydíjon beveti második specifikációját, a fejlesztés pörgetése pedig azzal jár, hogy idő előtt, a szabályok által engedett kereten felül is motor(elemeket) kell majd cserélni, ami természetesen rajtbüntetéseket hoz.
Bakuban Max Verstappen azt mondta, őt nem zavarják a várható hátrasorolások, ha cserébe nagyobb teljesítményt kap:
„Nagyon örülök, hogy ennyire hajtanak a fejlesztésekkel, ez mindig jó. Azt hiszem, tavaly már bizonyítottam, hogy a mezőny végéről indulva is el lehet jutni a dobogóra, mint például Austinban tettem. Nem tartom nagy problémának a büntetéseket. Örülök majd, ha az idény végén azt mondhatjuk, hogy tényleg beértük a Ferrarit, és ha ehhez több motor kell, az sem baj” – magyarázta a holland.
„Örülök, hogy már mostanra elhozták a 2-es specifikációt, remélhetőleg ezt hosszabb ideig tudjuk használni, mint az elsőt, amit viszont szintén elővehetünk még, mert nincs vele baj. Úgy gondolom, hogy a futamokon versenyképesebbek vagyunk. Az időmérőn a Ferrari kiemelkedő, ahogy korábban is mondtam már, találtak valamit, ami nagyon működik – de ez is csak keményebb munkára sarkallja a Hondát” – tette hozzá.