Talán aláírta volna a hétvége előtt Max Verstappen, ha azt mondják neki, hogy a negyedik helyről kezdheti majd a Forma-1-es Azerbajdzsáni Nagydíjat. A Red Bull hollandja az időmérő harmadik szakaszában némileg eltérő taktikával próbálta megfutni leggyorsabb körét.
A Q3-ban Verstappen jóval korábban pályára hajtott, mint a többiek. A Red Bull garázsában ugyanis úgy gondolkodtak, hogy a lemenő nap és az emiatt visszahűlő aszfalton jobb, ha egy kétszer megjáratott, de üzemi hőmérsékleten lévő lágy gumival próbálkoznak. A taktika részben bejött, a második kör után Verstappen a második helyre ugrott, az akkor vezető Lewis Hamilton Mercedese mögé.
A holland ezután már nem hajtott a pályára, viszont Valtteri Bottas és Sebastian Vettel is tudott a friss gumikon annyit javítani, hogy átugorják őt. Verstappent még az is hátráltatta, hogy a második körén üres pályán kellett megtennie a közel két kilométer hosszú padlógázas utolsó szektort. „Maga a kör jó volt, de ennyit számít a szélárnyék” – mondta a kvalifikációt követően.
„Két és fél tizedet buktam az utolsó szektorban. Valtterinek nem volt szélárnyéka az első felfutásnál, de másodjára igen, és látszik a különbség” – utalt a Mercedes finnjének körrekorddal megszerzett pole-pozíciójára.
„Jobban is szerepelhettünk volna, ha a vonattal tartunk mi is, de hát ez van. Negyedik hely, ez volt a maximum, amit elérhettem. Innen bármi lehet holnap” – zárta mondanivalóját Verstappen.