Tavaly ősszel merült fel, hogy a Forma-1 vezetése, 2019-re változtatna az időmérők lebonyolításán, és bár az idei évre ez nem történt meg, egészen mostanáig úgy volt, hogy 2020-ban jöhet a három helyett négy szakaszra osztott, öt-öt helyett négy-négy kiesővel zajló időmérő edzés.

A csapatok eredetileg sem rajongtak túlságosan az ötletért, az elmúlt hónapokban az F1 kérésére elvégzett szimulációik alapján pedig legfeljebb a nagycsapatok jártak volna jól az új rendszerben, így végül elvetették az elképzelést, derült ki az FIA által szerdán közzétett, a legújabb 2020-as szabályváltozásokat ismertető közleményéből, amelyben nem szerepel a tervezett újítás.

Lesz viszont újdonság a kuplungok terén: a rajtoknál a pilóták szerepepét tovább növelendő a minden autóban kötelező lesz a kézi, fülekkel irányított kuplung alkalmazása, a kuplungfüleket lineárisan kell majd a központi vezérlőelektronikához (CE) igazítani, a fül fizikai elmozdulásának százalékosan (± 5%) egyeznie kell a kuplung zárásának mértékével.

F1: Eldőlt, nem nyúlnak az időmérőhöz 1

A kenőolaj üzemanyagként való elégetésének további kiküszöbölésére 2020-tól az autókban szigorúan csak egy kiegészítő olajtartály lehet majd, amelynek térfogata a motorhoz vezető csövekkel együtt nem lehet több 2,5 liternél, nyitása-zárása pedig csakis mágnesszeleppel működhet.

Az olaj és az üzemanyag keverését célzó esetleges ügyeskedés kiküszöbölésére a túlélőcellán kívül található benzin mennyiséget 2 literről mindössze 2,5 deciliterre csökkentik.

Az elmúlt években komoly gondot okoz a visszapillantó tükrök használhatatlansága, ugyanis a csapatok igyekeznek aerodinamikai előnyt szerezni velük. Több korábbi szigorítás, pontosítás után 2020-ra továbbiak jönnek: a tükrök elhelyezésére engedélyezett „dobozt” kisebbre veszik, és a pilótafülkéhez 30 mm-rel közelebb és 40 mm-rel alacsonyabbra helyezik.

F1: Eldőlt, nem nyúlnak az időmérőhöz 2