A múlt vasárnapi Forma-1-es Azerbajdzsáni Nagydíj az előző két évhez képest végtelenül nyugalmasan zajlott, nem volt komoly baleset, nem küldték be a biztonsági autót.

Virtuális biztonsági autót is csak egyszer, a 40. körben rendeltek el, amikor a Red Bull-os Pierre Gasly műszaki hibával félreállt az egyik bukótérben, ám a VSC nagyon nem jött jól Lewis Hamiltonnak, aki a futam alatt végig közelről üldözte vezető csapattársát, Valtteri Bottast. Hamilton azt mondta, 2 másodpercet bukott a virtuális biztonsági autós szakasz végén a finnhez képest, mert a kijelzőn nem látott egyértelmű információkat. (A lemaradás valószínűleg tényleg ártott az angolnak, ugyanis az utolsó körökre megint egészen felzárkózott Bottasra, ám előzési kísérletre már nem maradt ideje.)

Mercedes futam utáni értékelésében a csapat vezető stratégája, James Vowles megerősítette, hogy nem Hamilton „aludt be” a VSC-szakasz végén, tényleg a kijelző, valamint a pálya nyomvonala szúrt ki vele.

„A futam vége felé, a VSC-nél láthattuk, hogy Lewis veszített pár másodpercet Valtterihez képest, ami döntő lehetett a futamgyőzelem tekintetében. Amikor véget ér a VSC, a pilóta értesítést kap a kormány kijelzőjén – az azon megjelenő információkat pedig mi állíthatjuk be. Lewistól néhány beállítás módosítását kértük (a VSC-szakasz alatt), hogy emeljük az autó teljesítményét, ami teljesen normális. De az állítgatás közben nem láthatta, mennyi a célidő.”

„A másik tényező az volt, hogy míg egyenesben haladva a VSC végén egyszerűen csak a gázra kell taposni, Lewis kanyar előtti féktávon volt épp, és ott nagyon nehéz kezelni, hogy meglegyen a célidő és felkészülj az újrarajtolásra is” – utalt arra Vowles, hogy a virtuális biztonsági autós szakasz alatt a sűrűn elhelyezett mérőpontok között megadott időt kell hozni, így nagyon kell figyelni a tempóra.

„Ezek kombinációjáról volt szó, tehát nem Lewis hibázott. Azon múlott, hogy épp hol volt a pályán és azon, hogy közben a kért beállításokat végezte el, ezen úszott el kb. két másodperc.”

Vowles hozzátett, hogy már a jövő heti Spanyol Nagydíjra módosítanak a kijelző beállításain, hogy ilyesmi ne fordulhasson elő újra:

„Ami a kijelzőt illeti, egyértelműen jobb munkát végezhetünk, javíthatunk rajta Barcelonára, ez is fogjuk tenni. A pályán elfoglalt helyzet viszont a szerencsén múlik, ez ezután is így lesz.”