A 2019-es Forma-1-es idény kezdete előtt néhány nappal új szabályt vezettek be, az idei évtől a verseny leggyorsabb körét teljesítő pilótának egy bónuszpont jár, feltéve, ha a top10-ben végez.
Az eddigi négy futamon sorrendben Valtteri Bottas, Charles Leclerc, Pierre Gasly, majd újra Leclerc vitte el a pluszpontot.
A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn szerint az újítás pont azt hozta, amit reméltek tőle, izgalmat csempész az utolsó körökbe, de nem mindenki van elájulva, többek között a Red Bull-os Max Verstappennek sem tetszik a jutalompont.
„A gond az, hogy legtöbbször a három élcsapat pilótái közül lesz valaki, akinek valami gondja akad vagy egyszerűen csak lassabb, és könnyen megtehetik vele, hogy kiálljon (friss gumikért, hogy megpróbálkozzon a leggyorsabb körrel – a szerk.), mert mindig van akkora hátránya a többieknek. Csak tovább növeli a szakadékot, ha folyamatosan a nagycsapatok kapnak pluszpontot.”
„Én nem látom értelmét, mert amit a élen haladó két versenyző közül valaki viszi a pontot, a hatodik helyen álló azonnal megy is keret cserélni, így biztosan elveszi tőlük azt” – magyarázta.
Mi magunk a szabály bevezetésekor felvetettük, hogy épp a top10-en kívül végzőknek lenne értelme leggyorsabb körös pontot osztani, hogy a valódi pontszerző helyeken kívül is legyen értelme az utolsó pillanatig hajtani, ráadásul a mezőny hátsóbb régiójában sokkal többet számít a bajnokságban egy-egy pont, mint az élmezőnyben, ahol az idény végére 20-50-80 pontos különbségek is kialakulnak a pilóták között.
A korrektség kedvéért tegyük hozzá, hogy jelenleg viszont Valtteri Bottas pontosan azzal az egy pontocskával vezeti a bajnokságot a címvédő Lewis Hamilton előtt, amit a melbourne-i leggyorsabb körért kapott.