A Ferrari a barcelonai téli tesztelés alatt a mezőny legerősebbjének, a 2019-es idény favoritjának látszott, ám most, a Barcelonába való visszatérés előtt egészen más a helyzet: a címvédő Mercedes a négy futamból négyet megnyert, ráadásul mindenütt kettős győzelmet aratott, míg a Scuderia összesen három dobogós helyezést könyvelhetett el, máris 74 pontos hátrányban van a konstruktőri versenyben.
Az olasz csapat a legutóbbi, azerbajdzsáni fordulóra aerodinamikai fejlesztési csomagot vitt, és bár minden bizonnyal a Spanyol Nagydíjra is érkeznek újabb elemek, még fontosabb-érdekesebb, hogy Maranellóban úgy döntöttek, új motort is bevetnek Barcelonában, pedig ezt az erőforrást eredetileg négy héttel későbbre, a Kanadai Nagydíjra szánták.
„Új erőforrásunk lesz, a tervezettnél előbb érkezik, ugyanis a második specifikációt eredetileg Kanadába vittük volna” – mondta a csapatfőnök, Mattia Binotto. „A csapattal szorosan együttműködve a Shell is új kenőanyagot fejlesztett az új motorhoz, ami tovább növeli a teljesítményt.”
Binotto ugyanakkor nem veszi biztosra, hogy a frissítésekkel az élre ugorhatnak:
„A Spanyol Nagydíjra a csapatok többsége hagyományosan frissítésekkel érkezik, így az ellenfeleinktől is előrelépést várunk. Pillanatnyilag hátrányban vagyunk a világbajnokságban, fel kell zárkóznunk, és tudjuk, hogy ennek kulcsa az idei fejlesztési munkánk lesz. Bakuba már új aerodinamikai csomagot vittünk, de ilyen téren is lesz néhány újdonságunk Barcelonában is.”