Robert Kubica idén nyolc év kihagyás után tért vissza a Forma-1-be, és bár a Williams és maga a pilóta is azt mondta, a 2011-es ralibalesetben szerzett kéz- és karsérülései nem akadályozzák majd a vezetésben, a lengyel az idény eleje óta lassabb, mint újonc csapattársa, a tavalyi Forma-2-es bajnok George Russell.
Kubica a szezonkezdet óta azt állítja, hogy az ő kasztnija és padlólemeze más lehet, mint Russellé, egyszerűen nem lehet ugyanúgy beállítani a két autót, de a helyettes csapatfőnök, Claire Williams szerint nem látni a különbséget.
„Számos elemzést végeztünk Robert autójával, szerinte ugyanis más. George nem érzi ezt annyira, mint Robert, én pedig nem tudhatom, hiszen nem vagyok autóversenyző. De rá kell jönnünk, mi van. Mindent meg kell tennünk azért, hogy a pilótáinknak meglegyen az önbizalma, azt érezzék, hogy ugyanolyan technikát kapnak” – mondta Barcelonában.
„Tudom, hogy Robert szerint különbözött a két padlólemez, de a vizsgálatokkal nem tudtuk ezt igazolni. De ha az egyik versenyző azt mondja, meggyőződése, hogy különböznek, akkor kötelességünk a végére járni. A Robert által problémásnak vélt padlólemez volt az, amelyikkel George balesetet szenvedett Bakuban a csatornafedél miatt, így annak már annyi. Ami a kasztnit illeti, tökéletesen megegyeznek” – folytatta.
A két versenyző teljesítménye közti különbség probléma, de ennél is sokkal nagyobb gond, hogy a patinás brit csapat autója alapvetően pocsék, a gyenge eredmények miatt nem is hibáztatják a versenyzőket.
„Mivel olyan autót adtunk nekik, amilyet, nagyon nehéz időszakuk van most, mégis mindent beleadnak. Ennél többet nem várhatunk el tőlük.”
A hátrány mértéke miatt szinte biztos, hogy a Williams újra 2019-et is sereghajtóként zárja majd, így talán logikus lenne „kukázni” az évet és kizárólag a 2020-as autóra koncentrálni, de Williams szerint nálunk nem így mennek a dolgok:
„A csapat a története során sosem írt le egyetlen szezont sem. Nem szokásunk feladni. Tisztában vagyunk vele, hol állunk, ahogy azzal is, hogy a 9. helyezetthez való felzárkózás is hihetetlenül nehéz lesz, de jövünk minden versenyre, minden hétvégén új alkatrészeket próbálunk ki, megnézzük, mi mennyit hozhat az idény során, szóval nem mondunk le semmiről. Ugyanolyan szezon ez, mint a többi, mindegy, hol állunk.”