Szokás azt mondani, hogy Spanyolországban indul be igazán a szezon, ide hozza el az összes csapat első komolyabb fejlesztési csomagját. A montmelói pályát mindenki jól ismeri, hiszen a téli teszteket hosszú évek óta ezen az aszfaltcsíkon tartják. Így a hétvége jó támpontként szolgálhat az alakulatoknak autójuk kiismerésében.
Az alábbiakban a 2000 után rendezett Spanyol Nagydíjak legérdekesebb, legjobb vagy éppen leghihetetlenebb pillanatait gyűjtöttük össze. Dőljetek hátra, kezdődik az időutazás!
2001: Csak egy kör kellett volna
Mika Häkkinen McLarenje az utolsó körben adta meg magát, a finn fél perccel vezetett a győzelmet megöröklő Michael Schumacher előtt. A Mercedes-motor meghibásodása után csapattársa, David Coulthard fuvarozta vissza a bokszba a kétszeres világbajnokot.
2003: A 30 méteres verseny
Igen hamar kiesett a rajtrács végéről induló Kimi Räikkönen a 2003-as futamon. A finn Antonio Pizzonia lefulladó Jaguarját találta telibe McLarenjével.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
2004: Jimmy Jump beugrott a pályára
Számos sporteseményt meghekkelt a 2000-es években Jaume Marquet Cot, aki magára csak Jimmy Jumpként hivatkozik. A katalán férfi a 2004-es verseny felvezető köre alatt szaladgált a célegyenesben, de a verseny menetét ez nem befolyásolta.
2008: Kovalainen nagy csattanása
Nem voltak túl szerencsések a McLarenek Barcelonában, Heikki Kovalainen a bal első kerék hibája miatt zúgott ki hatalmas tempóval a bukótérbe. A finn autója a gumifal alá szorult, de az egyszeres futamgyőztesnek nem esett baja.
2010: Hamilton is a végén esik ki
A második helyen haladt Lewis Hamilton a 2010-es Spanyol Nagydíj leintése előtt. Ám a bal első gumi ismét csütörtököt mondott a McLarenen.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
2012: A legenda győzelme
Ironikus, de ehhez is a McLaren közvetett segítsége kellett. Miután Lewis Hamiltont kizárták az időmérőről, a brit pole-pozícióját a meglepetésre brillírozó Pastor Maldonado örökölte meg. Csodák csodájára vasárnap is meg tudta tartani ezt a pozíciót, köszönhetően a Williams okos taktikájának és annak, hogy a venezuelai kivédekezte a hazai pályán autózó Fernando Alonso támadásait. Azóta is ez a grove-i istálló utolsó futamgyőzelme.
2013: Alonso utoljára a dobogó tetején
Már hat éve, hogy Fernando Alonso utoljára a dobogó tetején pezsgőzhetett a Forma-1-ben. Valószínűleg a spanyol sem gondolta 2013-ban, hogy a hazai versenye lesz az utolsó ilyen alkalom.
2016: Verstappen a nevető harmadik
Miután a két Mercedes kiütötte egymást a rajt után, a Ferrari és a Red Bull pilótái nagy csatát folytattak a győzelemért. Kimi Räikkönen végül nem bírt Max Verstappennel, aki frissen lépett fel a Toro Rossótól a nagycsapathoz a rosszfiú, Danyiil Kvjat kárára.
🔙 GP D’ESPAGNE 2016 🇪🇸
Crash des deux Mercedes dès le 4e virage avant que Max Verstappen ne devienne le plus jeune pilote vainqueur d’un Grand Prix de F1 à 18 ans pour sa première course avec Red Bull 👀#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/1XAAgMENo5
— Secteur F1 🏎🇫🇷 (@Secteur_F1) 2019. május 7.
2017: Cukiságfaktor az egekben
Már az első kanyarban fel kellett adnia a 2017-es versenyt Kimi Räikkönennek. A közvetítésben megmutatták, hogy egy Ferrari-rajongó kisfiúnál eltört a mécses a baleset után. A szervezők ezt látva még a futam alatt, sebtiben összehoztak egy találkozót a Jégember és a kis Thomas közt.
2018: Grosjean bepörgött
Hatalmas balesettel indult a tavalyi futam: a barcelonai pálya hosszú, nyújtott jobbosában a rajt után Romain Grosjean veszítette el a Haas felett az irányítást, ezzel ágyúgolyóként csapódva az érkező autók közé.
Seconds into the #SpanishGP – carnage 💥
Take a look at *that* early crash from all the angles 👀
Grosjean OUT
Gasly OUT
Hulkenberg OUT#F1 pic.twitter.com/3RinHMW1BF
— Formula 1 (@F1) 2018. május 13.