Charlie Whiting hirtelen bekövetkezett halálát követően Michael Masi vette át a versenyigazgatói szerepet a szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj előestéjén, és azóta is ő felel a versenyek szabályos és biztonságos lebonyolításáért.

Masi a Forma-1-es Spanyol Nagydíj helyszínén elmondta a Forma-1-es csapatok vezetőinek, hogy ideiglenesen – de a Magyar Nagydíjig biztosan – ő fogja betölteni a versenyigazgatói szerepet. A mogyoródi versenyhétvégét követően négy hét szünet vár majd a mezőnyre és a csapatokra.

A feladatra nem könnyű felkészíteni az embereket. A korábban az ausztrál Supercars sorozatban ezt a tisztséget ellátó Masit már Whiting halálát megelőzően elkezdték felkészíteni arra, hogy lehetséges utódja legyen a veterán szakembernek. A szezon egyharmadában már ekkor versenyigazgató-helyettesként volt jelen a Forma-1-es hétvégéken, csakúgy, mint a Forma-2-es és Forma-3-as eseményeken is.

Rövid versenyigazgatói karrierje során egyik legfontosabb feladata az volt, hogy Azerbajdzsánban felügyelje a pálya helyreállítási munkálatait, miután George Russell autója súlyosan sérült egy elszabadult csatornafedél miatt. Masi akkor felfüggesztette az edzést, hogy a bakui szervezők ellenőrizhessék az összes csatornafedelet és rendesen rögzítsék azokat.