Bár a Haas F1 vezetése ragaszkodik ahhoz, hogy partnerük megbízható és biztos pénzügyi háttérrel rendelkezik, az idei évtől névadó szponzorukként szereplő Rich Energy körül nagyon sok a kérdőjel.

A horvátországi gyökerekkel rendelkező brit márka termékét még Nagy-Britanniában is alig ismerik, a boltok polcain nem, csak néhány magasabb kategóriájú szórakozóhelyen árusítják, a legutóbbi elérhető, 2017-es cégadatok szerint jelképes összeg szerepel csak a bankszámlájukon, ráadásul februárban védjegyoltalmi perbe is keveredtek, ugyanis a Rich Energy szarvasagancsos logója a megszólalásig hasonlít a Whyte bicikligyártó cég emblémájára.

F1: Pert vesztett a szponzor, átfestik az autókat 1

A perben tegnap született ítélet, a Rich Energy védekezését gyakorlatilag körberöhögte az eljáró bíró, a szarvasagancsos logó használatától pedig eltiltották az energiaital-márkát.

„Sem Sorey urat (a Rich Energy cégvezére), sem Kelly urat (az állítólagos tervező cég vezetője) nem tekintem megbízható tanúnak, a bizonyítékaikat komoly fenntartásokkal kezelem. Igen valószínűnek tartom, hogy Kell és Storey urak hazudtak arról, hogy nem ismerték a Whyte logóját, sokkal inkább elképzelhetőnek látszik, hogy ismerték azt és tudatosan másolták azt le a Rich Energy logójához” – mondta indoklásában a bírónő, Melissa Clark.

Az ítélet után a minden bizonnyal a Haas autóiról is el kell tüntetni a szarvasfejet, a Monacói Nagydíjon már anélkül, esetleg új logóval lépnek majd pályára a fekete-aranyra festett járgányok.

F1: Pert vesztett a szponzor, átfestik az autókat 2

A Rich Energy főnöke, William Storey