A Mexikói Nagydíj bő két évtized szünet után 2015-ben tért vissza a Forma-1-be, de úgy tűnik, a verseny mostani története igen rövidre sikerül, ugyanis egyre biztosabbnak látszik, hogy az idei lesz az utolsó rendezés.
Ahogy már korábban megírtuk, Mexikó új elnöke egyszerűen nem hajlandó közpénzeket fordítani a futam rendezésére, az állami támogatás nélkül pedig nincs sok esély az idén lejáró szerződés meghosszabbítására: hivatalos bejelentés még nincs, de az ESPN mexikói kiadása szerint a pénzügyi háttér hiánya miatt szervezők nem tudtak megegyezni a Forma-1-jogtulajondos Liberty Mediával a folytatásról, a tárgyalások befejeződtek.
Mexikóváros mellett további négy helyszín áll még szerződés nélkül 2020-ra: Barcelona, Hockenheim, Silverstone és Monza. Az utóbbi két pálya sorsa állítólag már rendeződött, és a Német Nagydíj esetében is van remény, ám nagyon valószínűnek látszik, hogy a Spanyol Nagydíj Mexikóhoz hasonlóan kiesik a naptárból.
Míg két futam búcsúzhat, két új verseny biztosan bekerül a világbajnokságba: az egyik a vietnami főváros Hanoi utcáin rendezendő futam, míg a másik a hivatalosan a hét elején megerősített zandvoorti Holland Nagydíj lesz.
„Nem hallottunk a naptár bővítéséről, 21 forduló marad” – mondta Hockenheim kommunikációs főnöke, Jorn Teske a Kölner Expressnek.
„Rajtunk kívül Mexikóvárosnak és Barcelonának nincs még szerződése. Úgy tűnik, hogy Silverstone és Monza hosszabbít. Persze azt is meg kell még látnunk, hogy a zandvoortiak időben fel tudják-e készíteni a pályát a Forma-1-re. Elég bevállalós terv (a 2020-as rendezés)” – folytatta.