A 2019-es Forma-1-es szezon talán legnagyobb meglepetése a Ferrarihoz köthető, hiszen míg a téli tesztek idején az olasz csapat az idény favoritjának tűnt, azóta bebizonyosodott, hogy a Scuderia a közelében sem jár a zsinórban öt kettős győzelmet arató Mercedesnek, az autóval pedig alapvető gondok vannak már az év eleje óta.

A jövő hétvégén jön a szezon hatodik fordulója, a Monacói Nagydíj, de az olaszok ott sem számíthatnak túl sok jóra a pálya kanyargós jellege miatt, a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko egyenesen a középmezőny sűrűjében zajló küzdelmet jósol nekik.

„Ha a Ferrari nem tud leszorítóerőt és tapadást produkálni, talán csak a hatodik-hetedik helyen lesznek majd Monacóban. A gyengeségük a legutóbbi futamon is evidens volt, Barcelonában, ami eddig leginkább hasonlított Monacóra. A motorjuk nagyon jó, de hiányzott a leszorítóerő és nagyon gyenge volt a tapadás” – mondta, utalva arra, hogy a vörös autó a barcelonai pálya harmadik, kanyargós szektorában komoly lemaradásban volt a Mercedestől.

F1: A Ferrari a mezőny végében lehet Monacóban? 1

Az elmúlt években Monaco a Red Bull vadászterülete volt, míg a hercegség utcáig a Mercedes is szenvedett egy kicsit, de Marko szerint a bajnokcsapatnak idén túl nagy a fölénye ahhoz, hogy bajban lehessenek:

„Az, hogy egy másodosztályú Forma-2-es pilóta is azonnal megfutja a leggyorsabb kört a Mercedesszel, mutatja, hogy mekkora előnyben vannak. Még előrébb vannak, mint eddig bármikor” – utalt az osztrák arra, hogy szerdán, a barcelonai teszt második napján a szimulátoros pilóta Nyikita Mazepin 1:15-ös kört ment az ezüstnyíllal, nem sokkal elmaradva Bottas előző napi csúcsától.

„Az lepett meg a leginkább, hogy a Mercedes már nem is próbált rejtett lapokkal játszani, nem akadályozták meg, hogy Mazepin megfussa a leggyorsabb kört, szóval tényleg világos a fölény. ”

„Bár a Mercedesé a legnagyobb tengelytáv, Monacóban még nagyobb lesz az előnyük, az autók kész szörnyeteg a tapadás terén, márpedig Monacónak ez a lényege. Mi is találtk valamit, de eleget.”