Az 50-es évek elejét leszámítva a Forma-1-es versenynaptár megkerülhetetlen része a Monacói Nagydíj. A futamot már a világbajnokság előtt is megrendezték, az első megmérettetést 1929-ben tartották a hercegségben. A versenypálya nyomvonala már az első versenyen is hasonló volt, mint a mai kialakítás, érintve többek között az alagutat, a Ste Dévote-kanyart, elhaladva a kaszinó mellett, majd a kör második felében végig a kikötő partján autózva.

Az alábbiakban a 2000 után rendezett Monacói Nagydíjak legérdekesebb, legjobb vagy éppen leghihetetlenebb pillanatait gyűjtöttük össze. Dőljetek hátra, kezdődik az időutazás!

2000: Futóverseny

A rajt után piros zászlóval megszakított esemény híre nem jutott el mindenkihez, így Pedro de la Rosához sem, aki a pálya hajtűkanyarjában kívánta megelőzni versenyzőtársait, ám megcsúszott és elállta mindenkinek az útját.

Miután sokak ott maradtak a dugóban, ők szabályosan rohantak a tartalékautóikért a bokszba, hogy az újraindításnál ott lehessenek a rajtrácson. A legendás angol kommentátor, Murray Walker még a pilóták versenyfutását is lelkesen közvetítette.

2004: Amikor a biztonsági autó mögött ütközött Schumacher

Fernando Alonso balesete miatt pályára hajtott a biztonsági autó a 2004-es versenyen. A német éppen az élen állt, és Bernd Mäylander Mercedese mögött kissé elfékezte magát az alagútban. A mögötte érkező Juan Pablo Montoya hirtelen csak annyit tudott reagálni az esetre, hogy a német mellé húzta Williamsét. A két autó ekkor összeért, és a Ferrari a falnak csapódott.

2006: Schumacher csúnya húzása

A hétszeres világbajnok piszkos trükkhöz folyamodott a 2006-os időmérőn. A döntő szakaszban, amikor ő állt az élén, szándékosan elállta a pályát a Rascasse-kanyarban úgy, hogy a többiek – elsősorban Alonso – ne javíthassanak köridejükön. Húzása nem jött be, a versenybírák a rajtrács végére küldték Schumachert.

A futam legviccesebb jelenete Kimi Räikkönenhez köthető. Miután McLarenje cserben hagyta, a finn egyenesen a kikötőben álló hajójára ment, hogy ott vezesse le a hétvége fáradalmait.

2008: Még a győztes is falnak ment

Igazi esőkáoszt hozott a 2008-as verseny, amit a harmadik helyről rajtoló Lewis Hamilton nyert. A McLaren pilótája még a fallal is találkozott a verseny hatodik körében, de a korai kerékcsere pont jól jött neki a biztonsági autós szakaszokkal tarkított futamon.

2009: Button újra futhat

2000-ben Jenson Button is az autójukért futó versenyzők között volt, 2009-ben azonban egészen más okokból kellett gyorsítania lépésszámán. Miután megnyerte a futamot, a brit nem a győztesnek szóló helyen, a hercegi páholy előtt parkolt le a Brawn GP-vel, hanem ott, ahol a többi autó is. Ezért, hogy ne késsen sokat a díjátadóról, Button futásnak eredt.

2010: Schumacher még mindig résen van

Egy célegyenesnyi ideje maradt mindenkinek egy biztonsági autós szakasz után a 2010-es verseny végén, hogy változtasson pozícióján. Michael Schumacher ki is használta ezt, és megelőzte Alonsót, ám a Mercedes németjét utólag 20 másodperccel hátrasorolták, mert a manővert szabálytalannak találták.

2012: Még egy utolsót villant a legenda

Már az edzéseken is gyors volt, de azért mégis csak meglepő volt, amikor a kvalifikáció végén az MSC karaktersorozat állt a képernyő bal felső sarkában, a legjobb idő mellett.

2014: Bianchi pontjai

A tragikus sorsú francia pilóta egész F1-es karrierje alatt a gyenge Marussia-csapatánál ment, de 2014-ben megadatott a Ferrari növendékének a pontszerzés öröme egy izgalmakkal teli futamon. Charles Leclerc keresztapja a kilencedikként zárta a versenyt, két pontot szerezve ezzel.

2016: Hol vannak a gumik?

Daniel Ricciardo kezei közül egy biztosnak tűnő győzelem csúszott ki. A Red Bull szerelői ugyanis még nem álltak készen a kerékcserére, amikor az ausztrál a felszáradó pályán bejött a slick gumikért. Így Hamilton behúzta a 2016-os Monacói Nagydíjat, míg az ausztrál bosszankodott a második helyen.

2017: „Belepisilek az autódba!”

Miután 2016 végén visszavonult, Jenson Button egy utolsó futamra csak visszatért, amikor Alonso éppen az Indy 500-ason vett részt. A brit a futam rajtja előtt személyesen Alonsóval beszélgethetett a rádión keresztül, ekkor hangzott el a fenti mondat is.

Nem tudjuk, hogy Button beváltotta-e az ígéretét, de ha Alonso látta a versenyt, biztos nem örült annak, amit a 2009-es bajnok művelt vele. A brit megpróbálta betenni a McLarent Pascal Wehrlein Sauberje mellé, ám előzés helyett ütközés lett a vége, a német pedig az oldalán megpihenő autóban ragadt.