Lewis Hamilton nyerte a 2019-es Forma-1-es Monacói Nagydíjat a Ferrari németje, Sebastian Vettel és a másik Mercedesben ülő Valtteri Bottas előtt. A kockás zászló a Red Bull hollandját, Max Verstappent intette le másodikként, ám a fiatal versenyző veszélyes bokszutcai kiengedésért öt másodperces büntetést kapott, ami miatt csak a negyedik helyen rangsorolták a végén.
Hamilton 66 kört autózott egy szett gumival, sikerét Verstappen veszélyeztette, de a holland csak egy koccanásos kísérletig jutott, előzni nem tudott. Charles Leclerc koccant, autója defektet kapott, megsérült, így kiállni kényszerült.
Ez volt Hamilton 77. futamgyőzelme, Monacóban a harmadik. A 2019-es bajnokságban megerősítette vezető helyét, már 17 pont az előnye. Győzelmét Laudának ajánlotta, a pálya melletti medencébe ugorva ünnepelt.
Így zajlott a futam:
Kellemes időben, 22 fokos levegő- és 35 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel a rajtrácsra az autók a 2019-es szezon hatodik Forma-1-es futamára, a Monacói Nagydíjra.
A hercegségbeli versenyen az első rajtkockából Lewis Hamilton rajtolhatott, pályafutása során 85. alkalommal. Mellőle a másik Mercedesszel Valtteri Bottas várhatta a piros lámpák kialvását. A harmadik helyről Max Verstappen indulhatott a Red Bull-lal, oldaláról a Ferrari négyszeres világbajnokával, Sebastian Vettellel. A harmadik sorban a középmezőny legjobbjai álltak, Kevin Magnussen a Haas-Ferrarival és Daniel Ricciardo a Renault-val. Hetedik helyről kezdhette a versenyt Danyiil Kvjat a Toro Rossóval, míg a nyolcadik rajtkockában az eredetileg ötödik időt futó Pierre Gasly állhatott fel, ám a Red Bull franciáját három pozícióval visszasorolták az időmérő után Romain Grosjean feltartásáért. A legjobb tízbe még befért Carlos Sainz a McLarennel, valamint a másik Toro Rossóval Alexander Albon.
Jubilált Kimi Räikkönen, aki 300. F1-es hétvégéjén vett részt. A finn a 14. helyről vághatott neki a versenynek az Alfa Romeóval.
Congrats, legend 👑#Kimi300 #MonacoGP pic.twitter.com/ac9Xo9uDG6
— Alfa Romeo Racing (@alfaromeoracing) 2019. május 26.
Gasly mellett Antonio Giovinazzi is büntetést kapott. Az Alfa Romeo olasz pilótája Nico Hülkenberget tartotta fel az időmérőn, így a 15. helyett a 18. rajtkocka lett az övé. Ezzel Charles Leclerc járt jól, aki nagy meglepetésre az időmérő első szakaszában elvérzett a Ferrarival hazai pályáján.
Az idei, megváltozott gumiszabályok miatt a hivatalos beszállító Pirelli abroncsai minden pályán ugyanabban a három színben pompáznak: a piros oldalfalú a lágy, a sárga oldalfalú a közepes és a fehér oldalfalú a kemény keveréket jelenti, legalábbis ami az adott versenyhétvégén elérhető választékot illeti.
A mezőny többsége lágy gumikon vágott neki a 78 körös megmérettetésnek. A sárga oldalfalú gumikon Hülkenberg, Norris, Leclerc, a két Racing Point és a két Williams rajtoltak, a többiek a lágyon indultak.
A Pirelli szerint a leggyorsabb stratégia száraz időben az egy kiállásos taktika lehetett volna, lágy-kemény elosztásban, igen széles kiállási ablakkal a 10. és a 22. kör között. A feltételezések szerint valamivel lassabb lett volna ennél a lágy-közepes etapokkal futott verseny, ami a gumikat jobban kezelő versenyzőknek lehetett volna opció. Az olaszok a két kiállásra játszókra is gondolt, nekik a lágy-lágy-kemény felállást ajánlotta, de a gumicég meglátása szerint akkor működhet ez utóbbi stratégia, ha a lágyak a vártnál sokkal jobban kopnak.
Az idei szezontól kezdve a leggyorsabb kört megfutó pilóta is kap egy pontot, feltéve, hogy az első tíz hely valamelyikén végez.
Leaving the garage. #MonacoGP 🇲🇨 is here. @Charles_Leclerc #SF90 pic.twitter.com/4Ib6i7Ir0T
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) 2019. május 26.