A vasárnapi Forma-1-es Monacói Nagydíjon a 15. helyről induló Charles Leclerc gyorsan kicsinálta a saját versenyét, egy ütközésben szerzett defekt miatt ráadásul a pálya nagy részét törmelékkel terítette be, így beküldték a biztonsági autót.
A safety car alatt indenki igyekezett letudni a egyetlen tervezett kerékcseréjét, a sietségben azonban a Red Bull ráengedte a már a haladósávban közeledő mercedeses Valtteri Bottasra Max Verstappent. A két autó összeért, és bár a hollandnak sikerült a finn elé kerülnie, a 2. helyet végül nem tarthatta meg, hiszen a veszélyes kiengedésért 5 másodperces büntetést kapott.
„Verstappen húzása két ember futamár rontotta el. Ő elveszítette a dobogót, Valtteri pedig pozíciót veszített” – mondta a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff.
A Red Bull motorsportfőnöke természetesen másképp látta a dolgokat, Helmut Marko egyenesen a versenybírókat vádolta elfogultsággal:
„Bottas előtt voltunk, de úgy néz ki, a versenybírók szemében Max csakis rosszat tehet. Tudom, hogy nem rajonganak érte. De Bottas volt hátrébb, helyet hagyhatott volna” – nyilatkozta a holland De Telegraafnak.
Verstappen végül a futam nagy részében a kopott gumikon vezető Lewis Hamiltont üldözte, néhány körrel a vége előtt az alagút kijáratánál támadott is, de a Mercedes angolja bevette a sikánt. A csatában a két autó összeért, Verstappen rögtön panaszkodott is, hogy Hamilton ráfordult.
Marko szerint a címvédőnek büntetés járt volna, de a stewardok nem léptek, pedig „ha nem lett volna rajta a vörös sapka Niki Lauda tiszteletére, meg is büntették volna.”
Maga Verstappen nem ért egyet a főnökével, utólag visszatekintve azt mondja, belefért az összeérés:
„Egyszer elszántam magam, hogy oké, próbáljuk meg, lássuk, mi lesz, aztán egy kicsit összeértünk. De a féktávon az ember már nem a tükröt nézegeti, és amúgy sem lehet jól látni. Egyikünk sem volt hibás és komoly sérülés sem történt” – szögezte le.