Nem tartottak sokáig a mézeshetek, a Ferrarihoz az idei évre előléptetett Charles Leclerc-nek már a szezonnyitón csapatutasítással kellett szembesülnie, majd a következő hétvégéken többször is le kellett nyelnie olyasmiket, amik – akár alappal, akár alaptalanul – megrendíthették az ambiciózus ifjonc csapatba vetett bizalmát.

A 21 éves monacói pilótának a hazai versenyhétvége újabb komoly csalódást hozott, az időmérő első szakaszában a csapat egyszerűen elszámolta és elbízta magát, így Leclerc rákérdezése ellenére sem küldték ki a Q1 hajrájában, ezért a 16. idővel búcsúzott is az első menet végén.

Leclerc a vasárnapi verseny első szakaszában mindent beleadva, kockázatokat vállalva próbált előretörni, a haasos Romain Grosjean ellen végre is hajtott egy bravúros előzést a Rascasse-ban, de amikor ugyanezzel próbálkozott a renault-s Nico Hülkenberggel szemben, túlvállalta magát, érintette a szalagkorlátot, ütközött a fekete-sárga autóval, defektet kapott, a szétszakadó gumi pedig lebontotta a Ferrari padlólemezének jelentős részét, így fel kellett adnia a futamot.

F1: Vad pletyka Leclerc-ről – áll a bál a Ferrarinál? 1

Az olasz Formula Passion úgy tudja, Leclerc a Monacói Nagydíj elején dühből vezetett, ráadásul az agresszív, belemenős versenyzés a csapat elleni lázadás volt, ugyanis – állítólag – a csapatvezetés türelmesebb, higgadtabb szereplést várt el tőle, attól reméltek pontokat.

A Formula Passion megfogalmazása szerint Leclerc „kiáltását” meghallották a paddockban, sőt, nyitott fülekre talált az egyik élcsapatnál, ahol üresedés lehet (ez igaz a Mercedesre és a Red Bullra is Valtteri Bottast és Pierre Gaslyt illetően), vasárnapra már formálódni is kezdtek a dolgok.

A Ferrari és Leclerc menedzsmentjének viszonya mélypontra, a szakítás szélére jutott, állítja az olasz híroldal.