Lewis Hamilton csakis a monte-carlói utcai pálya jellegének köszönhette, hogy megnyerte a múlt vasárnapi Monacói Nagydíjat, ugyanis egyetlen kerékcseréjénél a Mercedes a közepes keveréket adta az angolnak, aki ezután 66 kört volt kénytelen megtenni az egyre jobban elkopó abroncsokon, miközben a Red Bull-os Max Verstappen a keményeken lihegett a nyakában.

Az ötszörös világbajnok a futam alatt keservesen panaszkodott a gumikra és kérdezgette, hogy mégis miért a közepeseket kapta a kemények helyett.

A Mercedes vezető stratégája, James Vowles a csapat futamértékelőjében így magyarázta a dolgot:

„Tény, hogy Monacóban nem lehet előzni. Szóval bár a bokszban készen álltunk a keményekkel, ha mégis ki kellett volna hozni Lewist (egy második cserére), nem lett volna jó, mert a négyes vonatban a negyedik helyre esett volna vissza. Előzni viszont nem lehet, láthattuk, hogy Max milyen keményen próbálkozott. A fő kérdés persze az, hogy miért adtunk közepes keveréket Lewisnak.”

„Monacóban tipikusan a célzott etapot még épp kibíró lehető leglágyabb gumit szoktuk használni. Tudtuk, hogy húzós lesz és hogy vigyázni kell majd rájuk, de a csütörtöki edzésen futott hosszabb etapok alapján úgy gondoltuk, hogy a közepes megfelel majd. A másik ok, amiért a közepeseket használtuk, az eső veszélye volt. A futamon végül épp csak szemerkélt, de az előrejelzéseink több csapadékot jósoltak, annyit, amennyihez még nem kell az átmeneti esőgumi, de slickeken már nehéz a vezetés. A kicsit puhább közepes ebben az esetben egy szemernyivel jobb lett volna.”

F1: Ezért kínozta meg a gumikkal Hamiltont a Merci 1

Vowles hozzátette, hogy Hamiltonnál előbb az első gumik koptak el, ami teljesen normális is volt, viszont emiatt a kanyarodásnál, védekezésnél sokkal inkább a hátsókra kellett hagyatkoznia a tapadás szempontjából, ami aztán azokat is kicsinálta:

„A futam végére a gumik teljesen a határon voltak, főleg az elsők. Ha egy körrel hosszabb lett volna a verseny, biztosan bajban lett volna Lewis.”

Míg Hamilton végül csodával határos módon megnyerte a versenyt, csapattársa, Valtteri Bottas csak a 3. lett, valójában pedig a 4. helyen ért be. A finn a bokszutcában bukott egy pozíciót, amikor a kerékcserék közben Verstappent eléje küldte ki a Red Bull. Összeértek, a holland később emiatt 5 másodperces büntetést is kapott, végül ennek köszönhette a ferrais Sebastian Vettel a 2., Bottas pedig a 3. helyet.

És hogy miért került Verstappen a Mercedes finnje elé a bokszutcában?

„Lewisnak megvolt a maga cseréje, kihajtott, Valtteri pedig már érkezett is. Innen tiszta verseny volt Vettel, Verstappen és Valtteri között a kerékcseréket illetően. Sajnos amikor Lewis elindult, meglökte az egyik csavarpisztolyt, alig pár másodpercig tartott visszahozni, de ez pár tizedbe került és ennyi elég is volt.”

F1: Ezért kínozta meg a gumikkal Hamiltont a Merci 2