Kimi Räikkönen 2001-ben mutatkozott be a Forma-1-ben a Saubernl, 2002-2006 között a McLarennél versenyezett, majd 2007-ben a Ferrarihoz igazolt. A finn ugyan rögtön az első maranellói évében világbajnoki címet szerzett, de utána csak két további évig maradt, 2009 végén kiszállt az F1-ből, csinos fájdalomdíj kedvéért átadta a helyét Fernando Alonsónak.

A Jégember 2010-11-ben ralizott, belekóstolt a NASCAR-ba is, majd 2012-ben tért vissza a száguldó cirkuszba a Lotusnál, hogy aztán két sikeres évet követően 2014-től újra a Ferrarinál vezessen. Räikkönent tavaly év végén engedte el az olasz csapat, de a Forma-1-ből nem távozott, két évre az immár Alfa Romeo néven működő volt Sauberhez írt alá.

A 39 éves versenyző Monacóban 300. F1-es hétvégéjén vett részt, és ha kitölti a szerződését, a jövő évben Rubens Barrichallót is megelőzve a sportág legtapasztaltabb, legtöbb futamon részt vevő pilótájává válik majd.

Räikkönen visszatekintve úgy véli, a kétéves kihagyás nélkül biztosan nem lett volna ilyen hosszú F1-es karrierje:

„Hogy őszinte legyek, nem érzem olyan hosszúnak. De a két év távollét nélkül biztosan nem lennék már itt ma. Amiatt valahogy nem tűnik olyan soknak az F1, hiszen volt egy kis szabadidőm. Majd ha tényleg befejezem és visszatekintek, talán másképp látom, más érzés lesz, de egyelőre számomra nem tűnik olyan hosszúnak (az F1-es pályafutásom)” – magyarázta.

„Voltak jó versenyem, szép eredményeim, de végső soron csak autóversenyzés” – tette hozzá.