A turbós V6-os hibridkorszak 2014-es kezdetétől a Mercedes szárnyalt, míg az előző évek bajnokcsapata, a Red Bull a Renault versenyképtelen erőforrásával igyekezett lépést tartani az új élmenőkkel – általános vélekedés volt, hogy a Red Bullé a legjobb kasztni, és Merci-motorral megfoghatatlanok lennének.
Úgy tűnik, a múlt hétfőn 70 éves korában elhunyt, a héten végső nyugalomra helyezett Mercedes-csapatelnököt ez sem zavarta, ugyanis ahogy a csapat sportigazgatója, Ron Meadows egy friss megszólalásában felidézte, az osztrákot úgy kellett lebeszélni arról, hogy a brixwoth-i csodaerőforrást a Red Bull rendelkezésére bocsássák.
„Emlékszem, hogy az elején Niki nagyon szeretett volna Mercedes-motort adni a Red Bullnak. Úgy gondolta, hogy ettől mi is erősebbek lennénk, ugyanis erősebb lenne az ellenfél.”
„Természetesen mi nem akartuk ezt, csakis magunknak szerettük volna megtartani a motort. Komoly győzködésbe került, de végül ő is megértette ezt. De azt is értem, hogy azért szerette volna a dolgot, mert mindig az érdekelte, hogyan lehetnénk még jobbak” – magyarázta Meadows.
2015-ben a Red Bull állítólag ígéretet is kapott a Mercedestől a motorszállításra, de a világbajnokok végül kihátráltak ebből – valószínű, hogy a kezdeti megegyezést a két osztrák, Lauda és az energiaital-gyártó motorsportfőnök, Helmut Marko hozta össze a színfalak mögött.