A Ferrari ugyan remekelt a téli teszteken, de az olasz csapat csúnyán az idény kezdete óta a várakozásokat messze alulmúlva szerepel, a 2019-es autó leszorítóereje és így gumikezelése sem jó, igazából csak az egyenesekben erős az SF90-es.
Hat forduló után világos, hogy nem egyszeri kisiklás, kis iránytévesztés van a háttérben, az pedig igazán aggasztó lehet a maranellóiak szurkolói és úgy általában a változatos, valódi küzdelmet hozó versenyeket szerető nézők számára, hogy a Ferrari főnöke, Mattia Binotto szerint egyelőre nem is találják a megoldást, a közeljövőben nem lesz érdemi előrelépés.
„Tudjuk, hogy jelenleg nem vagyunk elég versenyképesek, és egyelőre nincs is olyan fejlesztésünk az autóhoz, ami jelentős hatással lenne a szezon kezdete óta fennálló problémákra” – mondta a Kanadai Nagydíj beharangozójában az olasz.
„Ugyanakkor a kanadai pálya jellege megint csak másféle kihívást jelent, most a csúcssebesség, a fékezési hatékonyság és a tapadás a fő szempont. Úgy érkezünk, hogy a lehető legjobban akarunk szerepelni, az elmúlt futamok hibáit pedig el akarjuk kerülni.”
A montreali Gilles Villeneuve pálya egyenesein a Ferrari motor ereje jól érvényesülhet, de Binotto szerint ezzel együtt sem ők a hétvége favoritjai. Így felelt, amikor arról kérdezték, hol állnak majd a – valószínűleg új motort bevető – Mercedeshez képest.
„Nehéz ezt megmondani. Úgy gondolom, hogy jobbak lehetünk, mint Barcelonában, de szerintem továbbra is az övék a legjobb, legerősebb autó. Úgy vélem, most is ők lesznek az élen, de talán kisebb lesz a lemaradásunk, és igyekszünk majd minden lehetőségre lecsapni.”
„Szerintem az egész csapat, minden csapattag tisztában van a helyzetünkkel, mondhatni büszkék is, hogy a megoldáson dolgozunk. Nem hiszem, hogy problémát jelentene a nyomás. Mindannyian a saját dolgunkra koncentrálunk, nem érünk rá azzal foglalkozni, miket beszélnek mások. Csak a saját dolgunkkal törődünk, semmi mással.”