Erősen alulmúlta az előzetes várakozásokat a Ferrari a 2019-es szezonban, ugyanis amíg az első hat versenyen a legfőbb riválisnak tekintett Mercedes győzedelmeskedni tudott (ráadásul az első öt futamot kettős sikerrel zárva), addig a maranellói gárda legjobb eredménye mindössze egyetlenegy 2. hely, amit Sebastian Vettel szerzett Monacóban – méghozzá úgy, hogy a német eredményében közrejátszott Valtteri Bottas bokszutcai kálváriája és Max Verstappen utólagos időbüntetése is.

A helyzetet látva a Ferrari már mindenféle megoldással próbálkozott a csapatfőnök, Mattia Binotto nemrégiben megerősítette, hogy már azt is fontolóra vették, hogy visszahozzák Simone Restát a csapathoz. A korábbi főtervező tavaly májusban igazolt az Alfa Romeóhoz, amely akkor még Sauber néven futott.

Állítólag az olasz csapat a formajavulás érdekében már más csapatoktól is akart lenyúlni szakembereket, például a Red Bulltól is – az Auto Bildnek a négyszeres konstruktőri világbajnok gárda motorsportfőnöke, Dr. Helmut Marko elárulta, hogy a Ferrari kivetette a hálóját Marco Adurnóra, a csapat adatelemzésért és szimulációért felelős mérnökére, de nem járt sikerrel.

„Ez teljesen normális. Technikai szinten állandóan rotálódnak a szakemberek köztünk, a Ferrari és a többi csapat között. Ez nem hír számomra” – mondta.

A Red Bull családjából legutóbb a Toro Rosso technikai vezetője, James Key távozott – ezzel kapcsolatosan azt pletykálták korábban, hogy az energiaital-gyártó F1-es csapat cserébe Lando Norrist akarta lecsapni a McLaren kezéről.