Hasonlóan a harmadik szabadedzéshez ragyogó időben kezdődött a Kanadai Nagydíj időmérő edzése, csak a levegő és az aszfalt melegedett még tovább, 21,6, illetve 45,3 fokra. A harmadik edzés és az időmérő közötti két órában kiderült, hogy Lance Stroll autója mégsem hidraulikai hiba miatt gyulladt ki, klasszikus motorhiba áldozata lett a kanadai.
Ahogy a gyári csapat, úgy az összes partneristálló is a Mercedes második specifikációjú motorjára váltott Kanadában, ami akár némi aggodalmat is okozhatott Toto Wolffék számára. Strollnál mindenesetre motorcserére volt szükség, a korábbi specifikációra váltott vissza a Racing Point.
Q1
Az első komolyabb gyors kört éppen Stroll futotta, de az 1:13.2-es ideje még így is csak bemelegítésnek volt jó. Tíz perccel a Q1 vége előtt az élre állt a két Ferrari, de Charles Leclerc is éppen csak 1:12-n belülre került.
Gumicsere nélkül is gyorsan javított a két Ferrari, majd minimális különbséggel Max Verstappen lépett fel a harmadik helyre. Hat perccel a Q1 vége előtt Lewis Hamilton 37 ezredes hátránnyal lépett fel a második helyre, de csak átmenetileg, mert másodperccel később Valtteri Bottas állt az élre, 252 ezreddel megelőzve Leclerc-t.
Egy perccel később Vettel, Leclerc sorrendben a Ferrari visszvette az első két helyet, a monacói hátránya 14, Bottasé 29 ezred volt. Az utolsó percekben nagy tűzijáték volt, a két Williamsen kívül (George Russell ismét jóval gyorsabb volt Robert Kubicánál) végül a két Racing Point és Kimi Räikkönen esett ki. Szoros volt a mezőny, Vettel és a már kiesett Sergio Perez között nem volt egy teljes másodperc különbség, az élmezőny Vettel, Leclerc, Bottas, Hamilton, Verstappen, Hülkenberg, Sainz, Norris, Ricciardo, Kvjat sorrendben ment tovább a Q2-be.
Q2
Ahogyan arra számítani lehetett, a két Ferrari és Mercedes egyből közepes gumikkal hajtott a pályára a Q2 elején, a lágyat egyik csapat sem szerette volna versenygumiként használni. Hamilton 1:11.3-mal kezdett, Bottas azonban belehibázott az első gyors körébe.
Vettel 27 ezreddel megelőzte Hamiltont, de Bottashoz hasonlóan Leclerc is elrontotta ez első közepes gumis körét. Bottas 178 ezredes ezredes hátránnyal teljesítette a második gyors körét, ezzel harmadik volt, Verstappen első közepes gumis körén óriási forgalomba került.
Leclerc második sárga gumis körével egy tizedes előnnyel állt az élre, de csak átmenetileg, mert jött Vettel, és 63 ezreddel megelőzte csapattársát. Pierre Gasly nem vállalta be a közepes gumit, lággyal pedig a második helyre érkezett be, Verstappen pedig hiába próbálkozott tovább a sárga oldalfalúval, a 11. helyig csúszott vissza.
Hamilton öt perccel a Q2 vége előtt elment még egy közepes gumis körre, és 132 ezreddel, Vettelt is megelőzve átvette az első helyet. Bottas 85 ezreddel maradt el csapattársától, a második helyre lépett előre.
Verstappen autójára a Red Bull a taktikai hátrány ellenére is kénytelen volt feltenni a lágy gumit, de túl sokáig várt a csapat, és ezzel kiejtette a hollandot. A Q2 legvégén Kevin Magnussen ugyanis odaverte a kocsiját a Bajnokok Falához, a becsapódás pedig akkora volt, hogy azonnal piros zászlóval megszakították a már egyébként is leintett szakaszt.
Mindenki, aki még gyors körön volt, az pórul járt, Verstappen, Kvjat, Giovinazzi, Albon és Grosjean esett ki, Magnussen a tizedik helyen a balesete ellenére is továbbjutott. A két Ferrari és a két Mercedes megcsinálta, amit akart, közepes gumikkal rajtolhatnak vasárnap. A Q3-ba Magnussenen kívül Hamilton, Bottas, Vettel, Gasly, Leclerc, Ricciardo, Hülkenberg, Sainz és Norris jutott be.
🚩 RED FLAG 🚩
Big crash for Magnussen who hits the Wall of Champions and then collides with the pit wall on the opposite side of the track
K-Mag is okay and out of the car 👍 #CanadianGP 🇨🇦 #F1 pic.twitter.com/k4wvuWhVxg
— Formula 1 (@F1) June 8, 2019
Crash!! Kevin Magnussen in The Wall of Champions!! #CanadianGP #F1 pic.twitter.com/QtWHfpkHnu
— Rick (@afcajaxpro_) June 8, 2019
Q3
Magnussen autójának mentése jócskán elhúzódott, a Q3-ban Gasly gurult először a pályára az egyetlen állva maradt Red Bull-lal. A francia 1:12.1-es biztonsági körrel kezdett, aztán előbb Vettel, majd Hamilton állt az élre új körrekorddal, a címvédő 1:10.493-as idővel katapultálta magát a lista elejére. Bottas nagyon elrontotta az első körét, teljesen keresztbe állt a pályán, csak a szentlélek mentette meg attól, hogy eltalálja valamelyik falat.
Big spin for Bottas coming out of Turn 2
The Finn somehow manages to avoid hitting the wall #CanadianGP 🇨🇦 #F1 pic.twitter.com/sMcaiE0Geu
— Formula 1 (@F1) June 8, 2019
Az első próbálkozások után Hamilton, Vettel, Leclerc, Hülkenberg, Gasly, Ricciardo és Sainz volt a sorrend, Bottasnak és Norrisnak egy dobása maradt.
A második kört Bottas kezdte, és már az első szektort elrontotta egy kicsit, miközben Hamilton egy tizedet javított. Bottas a második szektorban is rontott, Hamilton mögötte újabb lilát futott. Bottas végül csak hatodik lett.
Hamilton egy kicsit javított a legjobb idején, de aztán jött Vettel, és némi meglepetésre, egyetlen lila szektor nélkül is két tizeddel megverte Hamiltont. A harmadik helyen Leclerc zárt, közel hét tizeddel elmaradva Vetteltől, negyedikként Ricciardo, ötödikként Gasly rajtolhat.