A V6-os turbós hibrid erőforrások 2014-es bevezetése óta a Mercedes dominál a Forma-1-ben, a csapat pozíciója a 2018-as nagy, és az idei kisebb szabályváltoztatások után is változatlan, sőt, az alakulat idén még erősebb, mint eddig.
A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko úgy érzi, mintha valahogy pont a Mercedes kedvére íródnának a szabályok:
„Fogalmazzunk úgy, hogy feltűnő, hogy mostanában mindig jól jöttek ki a szabályváltozások a Mercedes számára” – mondta a német Auto Bildnek.
„Példa: a Pirelli 2019-re változtatott a gumik futófelületének vastagságán, hogy ne melegedjenek túl, pedig tavaly csak a Mercedesnek volt ilyen problémája. 2019-ben hirtelen a Mercedes az egyetlen csapat, amelynek nincs gondja a gumik üzemi hőmérsékletével, mindenki más bajban van. Érdekes.”
„Mindannyian készülhettünk erre, de az idei autókat alacsonyabb leszorítóerőhöz kellett terveznünk. Csak a Mercedes épített nagy leszorítóerejű autót, utólag pedig látszik, hogy pontosan ez kellett ahhoz, hogy jól működjenek a gumik.”
„Nincs rá bizonyítékom, hogy a Mercedes a többieknél előbb kapott adatokat, de nem zárnám ki. A Red Bullnál nagyon oda fogunk figyelni az F1 jövőjének további alakítására és a Pirellivel is elbeszélgetünk majd” – magyarázta az osztrák.
A 2021-es szabályok továbbra is a levegőben lógnak, a Ferrari és a Mercedes épp a múlt hétvégén írta alá a dokumentumot, amellyel június végéről októberre tolnák el a kihirdetésüket.
Érdekes módon a Mercedes főnöke Toto Wolff Marko szavaitól függetlenül arról beszélt a napokban, hogy ők a lehető legóvatosabb változtatásokat preferálják:
„Amikor valamelyik élcsapat elhúzott, a múltban mindig az volt a szokásos reakció, hogy változtattunk a szabályokon abban a hitben, hogy így a többiek felzárkózhatnak. De szerintem épp az ellenkezője igaz, bár nem tűnik kézenfekvőnek, ha nem nyúlunk a szabályokhoz, akkor előbb-utóbb csökkennek a különbségek.”
„A motorszabályok kapcsán már látjuk ezt egy ideje, és szerintem ha nem piszkáljuk a kasztnira vonatkozó szabályokat, akkor végül közelebb kerülnek egymáshoz a csapatok. De ahogy régen, úgy a csapatok ma is változtatásokért lobbiznak, ugyanis azt hiszik, hogy a kerék újabb pördítésével majd ők kerülnek előnybe.”