Öt másodperces időbüntetéssel vették el Sebastian Vettel győzelmét a Kanadai Nagydíjon, az ítélet nagyon megosztja a Forma-1-es világot. Sokkal többen vannak azok, akik szerint a ferraris akcióját büntetlenül kellett volna hagyni, a hazai szakkomentátor Wéber Gábor is közéjük tartozik.

„Akárhány szögből nézem, akármelyikük helyébe képzelem magam, ez piszkosul nehezen eldönthető helyzet volt, ennek ellenére én nem büntettem volna” – kezdte Wéber.

„Amiért meg lehetett adni: a szabálykönyv szerint ez értékelhető veszélyes visszatérésnek, pedig Hamilton gázelvételre és fékezésre is kényszerült.”

„De amiért el lehetett volna engedni: Vettel nem csinált extra mozdulatot, a lehető leggyorsabban menekült a helyzetből, a csúszás természetes ívén mozgott vissza a pályára. A pályára visszatéréskor Hamilton egyértelműen mögötte volt, azaz nem egymás mellé érkeztek, mint a sokat emlegetett Verstappen-Räikkönen szuzukai esetnél. Hamilton természetes íve cseppet sem változott, ugyanott vette a 4-es kanyar kijárati ívét, ahol előtte is az egész hétvégén: az ideális íven, közvetlen a fal mellett, éppen érintve a fehér vonalat.”

„Az ítélet indoklásában felvetett extra kormánymozdulat jobbra egyszerűen nem létezik, az autó mozgása a fűről lefelé jövet végig enyhén jobbra tart és a motorhanggal együtt figyelve a belső kamera képét teljesen természetes kormányreakció megy végbe egy éppen gázadás közben a tapadáshatáron egyensúlyozó autónál.”

Wéber szerint Vettel büntetése is mutatja, hogy alapvető gond van a bíráskodással.

„Az alapvető kérdés az, hogy miért kell, vagy miért akar az FIA és a sportfelügyelői testület minden áron véleményt nyilvánítani minden esetről, mint egy rossz bíró, aki szétfújja a meccset. Vannak olyan helyzetek, amikor egyszerűen nincs helye a külső beavatkozásnak, mert a versenyzés természetes velejárója, hogy a versenyzők olykor ugyanabban az időpillanatban ugyanazon négyzetcentiméterére érnek a pályának, és előbb utóbb valakinek el kell vennie a gázt.”

„Ha van elég versenyzői intelligenciájuk, akkor nem lesz belőle baleset, mert megoldják a helyzetet magukban, és akkor nincs is szükség beavatkozásra sem. Mondhatnám, hogy hagyni kellene mindenkit versenyezni és csak a kirívó idiotizmust büntetni. Elvégre ez mégiscsak az F1, nem valami belépő nevelőszéria.”

„De a legfontosabb tanulság, hogy állandó sportfelügyelőkre van szükség és némi vérfrissítésre is az elefántcsonttoronyban, hogy megbízható módon azzal a szemlélettel hozzanak döntéseket, ami a versenyzést segíti, és nem a büntetéseket helyezi előtérbe.”