Sebastian Vettel véleményes öt másodperces időbüntetést kapott a Kanadai Nagydíjon, amiért a 48. körben lecsúszott a pályáról, és a – felügyelők szerint – veszélyesen tért vissza Lewis Hamilton elé. Lassan másfél hét telt el a kanadai verseny óta, de a rajongókat még mindig lázban tartja az ügy, a semleges nézők nagy része szerint rendkívül igazságtalan, a versenyzést megölő ítélet született.

Mivel időbüntetések ellen nem lehet fellebbezni, a Ferrari egy másik jogával élt, és hétfőn kérte az eset hivatalos újravizsgálatát az FIA-től. Erre csak olyan új bizonyíték felmerülése esetén van lehetőség, ami az eredeti döntés pillanatában nem állt rendelkezésre, de egyelőre kérdéses, hogy mi lehet a Ferrari kezében.

Az is lehet, hogy semmi igazán új, a csapat szimplán csak elmegy a falig az igazságérzete miatt.

A franciaországi hétvégére kirendelt felügyelők első döntése várhatóan az lesz, hogy a Ferrari új bizonyítékai valóban perdöntőek-e, azaz alkalmas-e az eset az újravizsgálatra. Amennyiben úgy döntenek, hogy az, bármilyen új döntés születhet, akár a végeredményt is átírhatják. Erre azért rendkívül kicsi az esély, az FIA ki szokott állni a korábbi döntései mellett.

A Motorsport.com szerint a Ferrari „szignifikáns és releváns” új bizonyítékai között GPS-, illetve extra telemetriai adatok vannak, valamint Vettel is előadná a hivatalos álláspontját. Erre ugyanis korábban nem volt módja, hiszen a felügyelők a megkérdezése nélkül, még a futam alatt döntöttek.

A felügyelők korábbi indoklása nagyrészt arra támaszkodott, hogy látni véltek egy második kormánymozdulatot Vettelnél, így úgy vélték, valójában visszanyerte az irányítást az autója felett, és szándékosan terelte ki Hamiltont a fal felé. Több szakértő is úgy fogalmazott azonban, hogy a második kormánymozdulat, ha létezik is, egy túlkormányzott állapotra történő reakció volt.

A Ferrari GPS-adatokkal bizonyítani akarja, hogy Vettel az incidenst megelőző körében is hasonlóan pozicionálta autóját a 4-es kanyar kijáratában. Sőt, valójában még közelebb is volt a falhoz, vagyis a megcsúszása után több helyet hagyott a külső íven, mint korábban.

A Ferrari álláspontja szerint az, ahová Vettel visszatért, a legkevésbé sem lephette meg Hamiltont, a német ráadásul minden tőle telhetőt megtett a biztonságos visszatérés érdekében. Vettel a pályalevágással nem nyert időt, sőt Hamilton 1,7 másodperccel közelebb került hozzá.