A Ferrarinál a tavalyi Japán Nagydíj hétvégéjén indított új kampányt a dohányszponzor Philip Morris International (PMI) Mission Winnow címmel, mely elég homályosan az innovációt hirdette.

2019-re is megmaradtak a Mission Winnow feliratok az autón, sőt, a szlogen a csapat nevébe is bekerült, ám a dohányipari kötődés miatt rögtön a célkeresztbe került a dolog, a Ferrari a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra le is cserélte a matricákat a Scuderia 90 éves jubileumát ünneplőkre. A Mission Winnow a későbbi tengerentúli és az első két európai futamon megint ott volt az autókon és a csapatfelszerelésen, ám pár hete jelezték, hogy Kanadában és Franciaországban újra a jubileumi matricákra cserélik őket.

A Motorsport.com úgy tudja, hogy a vártnál nagyobb figyelem és ellenszél miatt a PMI-nél mérlegelik, hogy végleg ejtsék a Mission Winnow-kampányt a Ferrarinál és a MotoGP-ben hasonló feliratokkal versenyző Ducatinál is (a motoroscsapat Le Mans-ban szintén a matricák nélkül versenyzett).

A szaklap megkeresésére sem a Ferrari, sem a Ducati nem kívánta kommentálni a hírt, de a PMI szóvivője, Simon Dowding nyilatkozott.

„A bevett gyakorlatnak megfelelően pletykákat, spekulációkat nem kommentálunk. Ahogy az idény kezdetén jeleztünk, a versenyhétvégénként lehetőséget adhatunk a partnereinknek, hogy a Mission Winnow helyett másféle üzenetet kommunikálhassanak. Ahogy Ausztráliában és Kanadában, a Scuderia Ferrari Franciaországban is újra a 90 éves jubileumát jeleníti majd meg a festésen és a csapatfelszerelésen. Ahogy eddig is, az adott hétvégék előtt közlünk majd további információkat, ha szükséges” – magyarázta.