A vasárnapi Forma-1-es Francia Nagydíj első körén a Racig Point-os Sergio Perez a 3-as kanyarban kiszaladt a pályáról, majd a bójákat az előírások szerint kerülve tért vissza a kijelölt menekülőúton az 5-ös kanyarban.

A mexikóit ennek ellenére vizsgálat alá vonták, majd 5 másodperces időbüntetéssel is sújtották jogosulatlan előnyszerzés miatt, mert hiába került megfelelően, így is „megelőzte” a Toro Rossó-s Alexander Albont és a haasos Kevin Magnussent.  A pilóta egyszerűen nem értette, miért is büntették.

„Én csak azt tettem, amit kellett, a bóját megkerülve tiszteletben tartottam a pálya szélét – mégis megbüntettek. Nem tudom, mit gondoltak, mert a szabály teljesen egyértelmű, meg kell kerülni a bóját, ha az ember a túloldalán van, tartja magát a szabályokhoz. Lassítsák akkor a menekülőutat, hiszen elvileg ott időt kellene veszíteni. Ráadásul az első körön történt, szerintem nem volt helyes a büntetés. Ártott a futamomnak. Azért kaptam ma büntetést, mert követtem a szabályokat” – nyilatkozta Perez a futam után.

Az FIA versenyigazgatója, Michael Masi szerint ugyanakkor egyértelmű volt, hogy Perez előnyt szerzett, nem lehetett nem büntetni.

„Amikor valaki visszatér a pályára, először is csakis biztonságosan teheti azt, másodsorban nem szerezhet vele előnyt. Ha megnézzük a közvetlenül mögötte haladó Lance Stroll belső kamerás felvételeit, Sergio elfékezte, kitért balra, kerülte a bóját, de Albon és Magnussen elé tért vissza” – magyarázta.

„Monaco után már átbeszéltük ezt a pilótákkal, ők maguk kérték, hogy úgy legyen, hogy a mögé kelljen visszatérni, aki elől kimentek.”

„Hogy foglalkozni kell-e a kérdéssel? Egyértelműen. Az 1-2-es kanyarban és a 3-5-ös kanyarban is új volt a kerülőút, márpedig ez nem egzakt tudomány, kísérletezünk. De az irányelv világos volt: úgy nem megy, hogy két autó mögött mész ki és előttük térsz vissza.”

Perez azt is szóvá tette, hogy anélkül büntették, hogy előzőleg figyelmeztették volna, hogy vissza kell adnia az ebül szerzett pozíciókat. Masi tisztázta, hogy épp Kanadában egyeztettek a versenyzőkkel arról, hogy az első körben még ne kapjanak ilyen üzeneteket, maguktól tehát nem léptek, Perez csapata, a Racing Point pedig nem kereste meg a kérdéssel a versenyigazgatóságot az incidens után.