A Mercedes csúnyán leszerepelt a 2018-as Osztrák Nagydíjon, hiába indultak a pilótáik az első sorból, Valtteri Bottas már a futam első szakaszában kiesett a hidraulikai probléma miatt, míg a gumikkal keservesen küszködő Lewis Hamiltonnak végül 10 körrel a vége előtt kellett feladnia a versenyt az üzemanyagrendszer meghibásodása miatt.

A Mercedes megbízhatósága idén eddig 100%-os volt, legalábbis ami a célba éréseket illeti, de az elmúlt két hétvégén akadtak gondok, így a csapatfőnök, Toto Wolff szerint nem indulhatnak nyugodtan Ausztriába.

„A tavalyi Osztrák Nagydíjon elért eredményünk a 2018-as szezon mélypontja volt. Az ígéretes első soros rajt után a kettős kiesés miatt nagyon sok pontot hagytunk elúszni. Az a futam kegyetlen emlékeztető volt, hogy az F1-ben milyen gyorsan rosszra fordulhatnak a dolgok, és hogy a teljesítmény és a megbízhatóság nagyon is összefügg” – magyarázta a főnök a futamelőzetesben.

„Idén a célba érési rátánk jó, de önteltség lenne nem venni tudomást arról, hogy a szerelőink egymás után két hétvégén kénytelenek voltak szívműtéthez mérhető javításokat végezni az autóinkon. Különböző problémáink voltak különböző komponensekkel, bármelyik kieséshez vezethetett volna, így a lehető leggyorsabban orvosolnunk kell ezeket.”

„Az előrejelzések szerint 30 foknál is több lehet majd Ausztriában, a pálya tengerszint feletti magasságából adódó ritkább levegővel együtt így komoly kihívást jelent majd a hűtés Spielbergben. Ha hozzávesszük a kör rövidségét és a kis különbségeket, világos, hogy nagyon alapos munkát kell végeznünk, alázattal, mindent beleadva kell dolgoznunk, hogy jobban szerepeljünk, mint egy éve” – fejtegette az osztrák.