A Toro Rosso után 2019-re a Red Bull is a Honda erőforrásaira váltott, ám Max Verstappenék egyelőre csak a megbízhatóság terén állnak jobban, mint a renault-s korszakban, a teljesítmény, a tempó továbbra is hiányzik – állítólag 60 lóeró a Honda-motor hátránya a Merciéhez és a Ferrarihoz képest.

A japán gyártó igyekszik a fejlesztésekkel, a múlt hétvégi Francia Nagydíjra már a második fejlesztést, azaz a harmadik specifikációt vitték el, de a Red Bull motorsportfőnöke szerint ennél egy kicsit még több kellene tőlük.

„A motor hihetetlenül megbízható, még nem volt meghibásodásunk. Eddig a Honda minden ígérete teljesült” – kezdte az energiaital-gyártó motorsportfőnöke, Helmut Marko.

„Ám az eddigi frissítések nem hoztak akkora előrelépést, mint Mercedesnél és a Ferrarinál. A jövőben szeretnénk egy kicsit nagyobb kockázatvállalást látni a nagyobb teljesítménynövekedés reményében.”

„Inkább indulunk a mezőny végéből egy erősebb motorral, hiszen ha Max a végéről rajtol, azzal az izgalmas futam is garantált. A japán partnereinkkel közösen igyekszünk nagyobb kockázatokat vállalni, de ez nem könnyű, mert az ő kultúrájuk, gondolkodásuk egy kicsit más” – magyarázta Marko, érdekes módon rímelve a fentebb hivatkozott cikkben leírtakra.