A Pirelli a 2019-es szezonra új, vékonyabb futófelületű abroncsokat vezetett be, amelyekkel a csapatok jelentős része küszködik. A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko felvetette, hogy kizárólag a Mercedes képes jól kezelni a 2019-es gumikat, ezért jobb lenne, ha a gumiszállító még az idény folyamán visszahozná a 2018-as specifikációt.

Először úgy tűnt, teljesen kizárt a dolog, de kisebb meglepetésre az Osztrák Nagydíj első szabadedzése előtt a csapatok, a Pirelli és az FIA képviselői mégis összeültek, hogy tárgyaljanak a kérdésről.

Az idény közbeni változtatásokhoz – kivéve, ha a kizárólag az FIA hatáskörébe tartozó biztonsági kérdésről van szó – mind a tíz csapat teljes egyetértésére van szükség, de ez nem valósult meg, így maradnak a 2019-es Pirellik.

Úgy tudni, hogy a Ferrari, a Haas, az Alfa Romeo, a Red Bull és a Torro Rosso szavazott a változtatás mellett, míg a Mercedes, a Racing Point, a Williams, a Renault és a McLaren ellene.

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff megerősítette a tárgyalás tényét és a végkimenetelét is:

„Beszéltünk a 2019-es gumikról, arról, hogy változtassunk-e a gumik specifikációján vagy sem. Idén nem lesz változtatás.”