Nico Hülkenberg renault-s szerződése az év végén lejár, azt pedig a csapatfőnök, Cyril Abiteboul is megerősítette, hogy a 2020-ra szóló opció élesítése nem lesz automatikus.
A Renault állítólag a Mercedes-nevelt Esteban Ocont ültetheti Hülkenberg helyére, míg a németet pár héttel ezelőtt a Red Bull-lal hozták hírbe, ám a Red Bull Ring paddockjában egy friss pletyka kapott szárnyra, amely szerint a 32 éves versenyző elhagyhatja a Forma-1-et, hogy jövőre a Porsche Forma-E-csapatánál folytassa pályafutását.
Hülkenberg 2015-ben a Porsche színeiben megnyerte a Le Mans-i 24 órás futamot, így a kapcsolat megvan.
„Több lehetőség is van még a Renault-val, talán magától is megoldódik a kérdés. A következő pár hétben még nyugodtan aludhatok” – mondta a német Auto Motor und Sport lap kérdésére.
Az alsóbb kategóriákban sorra bajnoki címeket szerző Hülkenberg 2010-es Forma-1-es bemutatkozásakor a jövő nagy sztárjának számított, ám karrierje sosem pörgött fel igazán, egyszer tárgyalt a Ferrarival, de végül nem szerződtették, mára pedig az egyik legcikibb F1-es rekord birtokosa: övé a legtöbb futamrészvétel dobogós helyezés nélkül.
Míg 2017-ben és ’18-ban ő volt a Renault tapasztalt, első számú pilótája, idén Daniel Ricciardo mellett már nem élvez ilyen kiemelt pozíciót, eddig mindketten ugyanolyan eredményeket hoztak.
„Ő tudja, mit csinál, nekem valamiért, néha műszaki okokból, néha a saját hibámból, máskor egyéb körülmények miatt nem jöttek össze a dolgok. De minden tőlem telhetőt megteszek, hogy változtassak a statisztikákon” – mondta a jelenlegi helyzetről.
A jövőt illetően így summázott Hülkenberg: „Nagyon egyszerű: versenyképes autót szeretnék. Jelenleg nincs mit mondanom, csak a versenyzésre koncentrálok. Nem is kell kapkodni, majd meglátjuk, mi lesz.”