Derült, napsütéses időben, 52 fokos aszfalt- és 29 fokos levegőhőmérséklet mellett zajlott le az idei év kilencedik időmérő edzése Spielbergben, a 2019-es Forma-1-es Osztrák Nagydíjon. A ferraris Charles Leclerc magabiztosan várhatta a kvalifikációt, mivel ő nyerte a harmadik szabadedzést.

A Q1-ben Robert Kubica volt az első, aki a pályára hajtott a Williamsszel, azonban az első mérvadó kört Leclerc futotta a Ferrarival, a monacói 1:04,304-et ment. Ő és a csapattárs Sebastian Vettel is közepes keverékeken próbálkozott.

Lewis Hamilton és Valtteri Bottas első körei nem sikerültek jól, de a javítás után is hátrányban voltak a Ferrari versenyzőihez képest. A Red Bull hasonló időket futott, mint a Mercedes, Pierre Gasly a harmadik, Max Verstappen az ötödik helyen állt, közrefogva Hamiltont. A brit egy ízben konfrontálódott a pályán Kimi Räikkönennel, az esetet feltartás gyanújával vizsgálják az időmérő után.

A két Racing Point is a közepes gumikkal próbálkozott, de nekik cserélni kellett a lágyabb keverékekre. Gasly motorproblémákra panaszkodott ismét, de ez látszólag nem volt hatással a továbbjutására.

Az utolsó percek javításai után végül elvérzett a két Racing Point, Danyiil Kvjat a Toro Rossóval – akit egyébként jelentősen feltartottak és vizsgálják az esetet -, valamint a két Williams.

A Q2-ben elindult a taktikázás a gumikkal. A Mercedesek és Verstappen a közepes keverékeken próbálta meg a továbbjutást érő kört megfutni, míg a Ferrarik és a többi versenyző a lágyakon. Az első körök után Leclerc-Vettel sorrend alakult ki az élen, őket a közepes gumisok követték Verstappen-Bottas-Hamilton sorrendben.

Carlos Sainz büntetése miatt a McLaren szélárnyékos segítséget adott Lando Norrisnak, miközben Romain Grosjean eltörte a Haas első szárnyát, miután ráhajtott egy rázókőre.

Az edzés végén Kevin Magnussen hibázott, a Haasos emiatt előbb Norris, majd a két Renault mért körét tette tönkre. A francia csapat autói mellett kiesett Grosjean, Alexander Albon a Toro Rossóval és Sainz.

A Q3 előtt Vettel Ferrariját vizsgálták a szerelők igencsak feszülten. Mint később kiderült, a németnek eddig tartott az időmérő, valamilyen műszaki hiba ütötte fel a fejét az autóban.

Sokat kellett várni az első felfutásokra, csak a két Alfa Romeo ment ki a szakasz elején. Az első körök után Leclerc vezetett Bottas, Verstappen és Hamilton előtt.

A fináléra mindenki felcsavarta a motorokat és új gumikat tett fel. Végül Leclerc körrekorddal megszerezte a pole-pozíciót Hamilton, Verstappen és Bottas előtt. A középmezőny legjobbja a rajtbüntetés birtokában lévő Magnussen lett. Mögötte végzett Norris, a két Alfa Romeo Räikkönennel és Antonio Giovinazzival, valamint Gasly. A legjobb tízet a kör nélkül maradó Vettel zárta.

F1: Ferrari-pole és dráma az osztrák időmérőn 1

A 2019-es Forma-1-es Osztrák Nagydíj vasárnap 15.10-kor kezdődik.