Max Verstappen nyerte a 2019-es Forma-1-es Osztrák Nagydíjat. A Red Bull hollandja Charles Leclerc Ferrarija és Valtteri Bottas Mercedese előtt ért célba Spielbergben.
A rajtot borzasztóan kezdte a holland, a Red Bull majdnem visszafulladt, egészen a hetedik helyig esett vissza Verstappen. Az energiaitalosok pilótája azonban jó gumikezelésének és gyors tempójának köszönhetően hamar megkezdte a felzárkózást, és a bokszkiállásokat követően a negyedik helyről indult az előtte állók után.
Előbb Sebastian Vettel Ferrariját, majd Valtteri Bottas Mercedesét vadászta le gond nélkül, míg végül az utolsó körökben a pole-ból rajtoló Charles Leclerc Ferrariját is utolérte. Első előzésére még visszatámadt a Ferrari pilótája, a következő kőrben megismételt manőver során a két autó összeért, és Leclerc leszorult a pályáról, emiatt a versenybírák még vizsgálják az esetet.
A futam részletes összefoglalója az alábbiakban olvasható.
Derült, napsütéses időben, 33 fokos levegő- és 51 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel a rajtrácsra az autók a 2019-es szezon kilencedik Forma-1-es futamára, az Osztrák Nagydíjra.
A rajtrács igen kaotikusan állt össze, hat büntetés is befolyásolta a sorrendet. Az első rajtkockából Charles Leclerc rajtolhatott a Ferrarival, pályafutása során második alkalommal. Mellőle a Red Bull hollandja, Max Verstappen várhatta a piros lámpák kialvását. A második sor a Mercedesé lett, Valtteri Bottas mellől az eredetileg második helyet megszerző, de feltartása miatti blüntetés következtében negyedik rajtkockát megszerző Lewis Hamilton indulhatott. Mögöttük Lando Norris állt a McLarennel, akit a két Alfa Romeo követett Kimi Räikkönen, Antonio Giovinazzi sorrendben. A legjobb tízbe még a másik Red Bull-lal Pierre Gasly, a műszaki hibával sújtott ferraris Sebastian Vettel és a váltócsere miatt öt pozícióval hátraküldött Kevin Magnussen fért be a Haas-Ferrarival.
Büntetéssel várhatta a rajtot Alexander Albon, Carlos Sainz és Nico Hülkenberg. A Toro Rosso és a McLaren versenyzője a sor végéről kezdhette csak a futamot motorelemek cseréje miatt, míg a Renault németje csak öt pozícióval indult hátrábbról. George Russell is kapott egy 3 helyes büntetést feltartás miatt, de ő végül a bokszutcából rajtol az első szárny cseréje miatt.
Az idei, megváltozott gumiszabályok miatt a hivatalos beszállító Pirelli abroncsai minden pályán ugyanabban a három színben pompáznak: a piros oldalfalú a lágy, a sárga oldalfalú a közepes és a fehér oldalfalú a kemény keveréket jelenti, legalábbis ami az adott versenyhétvégén elérhető választékot illeti.
A mezőny többsége a közepes gumikon vágott neki a 71 körös megmérettetésnek. A két Ferrari, a két Alfa Romeo, Norris, Gasly és Magnussen választotta csak a lágy gumis rajtot.
A Pirelli szerint a leggyorsabb stratégia száraz időben az egy kiállásos taktika lehetett volna, közepes-kemény elosztásban, a 14. és 20. kör között végrehajtott cserével. Azoknak pedig, akik lágy gumikon kezdték a versenyt, a gumiszállító a 12-16. körben javasolt cserét, ahol keményekre válthatnak.
Az idei szezontól kezdve a leggyorsabb kört megfutó pilóta is kap egy pontot, feltéve, hogy az első tíz hely valamelyikén végez.
The Red Bull Ring is buzzing! 💪🇦🇹 #AustrianGP #F1 pic.twitter.com/FzO51ZaJOb
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) 2019. június 30.