Borús, felhős időben, 29 fokos aszfalt- és 18 fokos levegőhőmérséklet mellett zajlott le az idei év tizedik időmérő edzése Silvestone-ban, a 2019-es Forma-1-es Brit Nagydíjon. A ferraris Charles Leclerc bizakodva várhatta a kvalifikációt, mivel ő nyerte a harmadik szabadedzést.
On your marks! #BritishGP pic.twitter.com/YntSRbuqEH
— Alfa Romeo Racing (@alfaromeoracing) 2019. július 13.
A Q1-ben Antonio Giovinazzi volt az első, aki a pályára hajtott az Alfa Romeóval, azonban az első mérvadó kört Leclerc futotta a Ferrarival, a monacói 1:25,628-at ment. Ő és a csapattárs Sebastian Vettel is közepes keverékeken próbálkozott, a német valamivel lassabb volt csapattársánál.
A Red Bull versenyzői a lágyabb gumikon is lassabbak voltak a vörös autóknál, de Hamilton már megelőzte Leclerc idejét, 1:25,513-as pályacsúccsal. A Ferrari tempója ígéretes volt: Leclerc még egy kört tudott menni, és csak kétszázaddal volt lassabb a britnél.
Az utolsó percekben a középmezőny elözönlötte a pályát, és a köridőzápor végén Kevin Magnussen a Haasszal, Danyiil Kvjat a Toro Rossóval, Lance Stroll a Racing Pointtal, valamint a két Williams rekedt a kiesőzónában.
BREAKING: ELIMINATED, Q1
16 MAG
17 KVY
18 STR 📸
19 RUS
20 KUB#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/aomVdywodc— Formula 1 (@F1) 2019. július 13.
A Q2-ben elindult a taktikázás a gumikkal. A topcsapatok versenyzői a közepes keveréken hagyták el a bokszutcát, Vettel kivételével, aki nem jött ki a többiekkel egyszerre. A német később gurult a pályára, a lágyakat választva.
🚥 Q2 GREEN LIGHT 🚥
Lewis isn’t hanging about – he’s out on track first with team mate Valtteri Bottas #BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/IqZFM4JEWD
— Formula 1 (@F1) 2019. július 13.
Az első mért körök után Leclerc szűk kéttizeddel volt gyorsabb a két Mercedesnél, a Red Bullok lemaradása további kéttized volt ekkor. Vettel első köre borzalmasan sikerült, csak a nyolcadik lett.
#Seb5 P8 on soft tyres 1:26.529 #BritishGP #Quali #Q2 pic.twitter.com/vvrzB8EJ1i
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) 2019. július 13.
Az utolsó Q2-es körök előtt a hatodik Daniel Ricciardo és a tizenegyedik Alexander Albon közt alig több mint három tizedmásodperc volt a különbség, így sokan próbáltak javítani. Végül elvérzett a két Alfa Romeo, Carlos Sainz a McLarennel, Romain Grosjean a Haas-Ferrarival és Sergio Perez a Racing Pointtal. A végén a két Ferrari a lágy gumikon futotta meg a legjobb körét, így ők a jobban tapadó abroncsokon rajtolhatnak vasárnap.
That’s it for us in #Quali unfortunately 😕
It’s P14 for @RGrosjean ⏱ 1:26.757#HaasF1 #BritishGP pic.twitter.com/OMc1W1Vmkt
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) 2019. július 13.
A Q3 első próbálkozásai után Bottas állt az élen Hamilton, Verstappen, Leclerc, Gasly és Vettel előtt. A brit jó néhány tizedet elbukott egy megcsúszással, anélkül akár az első hely is elérhető lett volna, a két Ferrari pedig szenvedett a lágy gumikkal.
A fináléra mindenki felcsavarta a motorokat és új gumikat tett fel. Bottas végül hatezreddel, de Hamilton előtt végzett, mögöttük Leclerc, Verstappen, Gasly és Vettel volt a nagyok sorrendje. A középmezőny legjobbja Ricciardo lett a Renault-val, aki a hazai pályán szereplő Lando Norris McLarenjét és Albon Toro Rossóját utasította maga mögé. A legjobb tízbe Nico Hülkenberg fért be a másik Renault-val.
Bottas Silverstone-ban pályafutása tizedik pole-pozícióját szerezte meg.
A 2019-es Forma-1-es Brit Nagydíj vasárnap 15.10-kor kezdődik.