Lewis Hamilton nyerte a 2019-es Forma-1-es Brit Nagydíjat. A Mercedes címvédője mindent megtett már a futam elejétől kezdve, hogy átugorja az élről rajtoló csapattársát, Valtteri Bottast, de egy biztonsági autós szakasz kellett ahhoz, hogy a brit átvegye a vezetést.
Nem csak a Mercedesek szolgáltak izgalmakkal: a legnagyobb párharcot Max Verstappen és Charles Leclerc vívta. Az Antonio Giovinazzi kicsúszása miatt behívott safety car azonban szétválasztotta őket, és a holland Sebastian Vettel ellen indult csatába.
Mint kiderült, ez kulcsmomentum volt a futam történetében: miután Verstappen megelőzte Vettelt, a Ferrari németje kiütötte a Red Bullt a féktávon, így a másik vörös autóval Leclerc örökölte meg a dobogó legalsó fokát Hamilton és Bottas mellett. Pierre Gasly lett a negyedik a másik Red Bull-lal, míg a felöklelt Verstappen ötödik helyen ért célba.
Vettel autója jobban megsérült, ezért a bokszkiállása és 10 másodperces büntetése után, melyet az eset miatt kapott, a 16. helyen intették le. Hárman nem fejezték be a versenyt: a kicsúszó Giovinazzi mellett a Haas párosa adta fel a versenyt egy első körös koccanást követően.
A Brit Nagydíjat követően Hamilton előnye 39 pontra duzzadt Bottasszal szemben.
A futam részletes összefoglalója az alábbiakban olvasható.
Kissé borús időben, 18 fokos levegő- és 28 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel a rajtrácsra az autók a 2019-es szezon tizedik Forma-1-es futamára, a Brit Nagydíjra.
A rajtrácsot semmilyen büntetés nem befolyásolta Silverstone-ban. Pályafutása során tizedik alkalommal indulhatott a pole-ból Valtteri Bottas, aki mellett mercedeses csapttársa, Lewis Hamilton foglalhatott helyet. A második és harmadik sorban a Ferrari pilótái a Red Bull versenyzőit szendvicsbe fogva állhattak fel a rajthoz: Charles Leclerc, Max Verstappen, Pierre Gasly, Sebastian Vettel volt a sorrend. A legjobb tízbe befért még a renault-s Daniel Ricciardo, Lando Norris a McLarennel, a Toro Rossót erősítő Alexander Albon és a másik Renault-val Nico Hülkenberg.
Az idei, megváltozott gumiszabályok miatt a hivatalos beszállító Pirelli abroncsai minden pályán ugyanabban a három színben pompáznak: a piros oldalfalú a lágy, a sárga oldalfalú a közepes és a fehér oldalfalú a kemény keveréket jelenti, legalábbis ami az adott versenyhétvégén elérhető választékot illeti.
A mezőny 11 pilótája a közepes gumikon vágott neki az 52 körös megmérettetésnek, a többiek a lágyakat választották, így Leclerc, Vettel, Ricciardo, Norris, Albon, Hülkenberg, Grosjean, Magnussen és Kvjat kisebbségben vannak a piros oldalfalú gumikon.
A Pirelli szerint a leggyorsabb stratégia száraz időben a két kiállásos taktika lehetett volna, lágy-lágy-kemény elosztásban, 13 körös lágy etapokkal. Azoknak pedig, akik közepes gumikon kezdték a versenyt, a gumiszállító az első cserét a 15. körre javasolta, és a lágy-kemény folytatást ajánlották. A szakemberek kizárták az egy kiállás lehetőségét, míg a három kiállás már túl lassúnak bizonyult a számítások szerint.
Az idei szezontól kezdve a leggyorsabb kört megfutó pilóta is kap egy pontot, feltéve, hogy az első tíz hely valamelyikén végez.
Heading out for his first home Grand Prix. 👊 Go get ’em, @LandoNorris! #BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/eYS2NQxhpR
— McLaren (@McLarenF1) 2019. július 14.