A Forma-1-ben eddig nem látott kutyakomédia, ami a Haas-csapat idén érkezett névadó szponzora, a Rich Energy körül zajlik.
A cég vezérigazgatója által irányított Twitter-fiókon az energiaital-márka a múlt szerdán bejelentette, hogy a csapat gyenge teljesítménye miatt szerződést bontott a Haasszal, amit az F1-es alakulat cáfolt, a Rich részvényesei pedig gyorsan jelezték, hogy csak egy ember – az alapító-CEO William Storey – magánakciójáról volt szó, kitartanak a szponzori szerződés mellett, az illetőt pedig eltávolítják.
Storey a Twitteren a hétvégén tovább ekézte a Haast és a vele szembeforduló résztulajdonosokat, ám a hét elejére sikerült a különc üzletembert eltávolítani, Storey eladta a részvényeit és távozott a vezérigazgatói székből.
A bukás után jött a feketeleves: a Rich Energyt az F1-ben és azon kívül is folyamatosan a Red Bull-lal együtt emlegető Storey-nak sikerült addig bosszantania kommunikációjával az energiaital-gyártó óriást, hogy egy szép pert akasztottak a nyakába a márkanév és a cég közismert reklámszlogenjének jogosulatlan használata miatt.
A legviccesebb, hogy a védjegyoltalmi perről maga Storey – pontosabban a továbbra is általa irányított Rich-fiók – számolt be a Twitteren.
Now @redbull are taking William Storey to court. A cynic might see a pattern emerging! #richenergy #betterthanredbull #williamstorey #BusinessIntelligence pic.twitter.com/aB17r9Lz89
— Rich Energy (@rich_energy) July 18, 2019
A Rich Energy a közelmúltban már elbukott egy védjegyoltalmi pert, amelyet a brit Whyte Bikes bicikligyártó indított, amiért Storey-ék egy az egyben lenyúlták a logójukat.
A Red Bull Storey mellett a Rich Energyt mint céget is perbe fogta, így az új vezetéssel is kiszúrt a volt főnök. A cég egyébként a hét elején nevet változtatott, Rich Energyről Lightning Voltra keresztelték át magukat és a márkát.