A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2018-ban az előzések számának növelése érdekében számos pályán plusz DRS-zónákat jelölt ki, az ilyen helyszínek közé tartozott a hockenheimi pálya is.
Ahogy Silverstone-ban, a hétvégi Német Nagydíj előtt Hockenheim esetében is felülvizsgálták a dolgot, és úgy döntöttek, a célegyenesen nem nyithatják majd a hátsó szárnyat a pilóták.
A pályán így két DRS-zóna marad, az első az első kanyart követő egyenesen, míg a második a 4-es kanyart követő hosszú íven helyezkedik el, és vezet a legjobb előzési pontnak számító hajtűig.
Tavaly a célegyenesbeli és a második zóna ikerszakasz volt, azaz az utolsó kanyarban található mérési pont eredménye alapján a követő mindkettőben nyithatta a szárnyat, az új mérési pont az első kanyartól 103 méterre lesz. Az első DRS-zóna aktiválási pontja 5 méterrel távolabb került.