Első pillantásra igen jól indul a Ferrari és Sebastian Vettel hazai hétvégéje, hiszen a négyszeres világbajnok zárt az élen a Forma-1-es Német Nagydíj első szabadedzésén Hockenheimben.

Vettel mögött csapattársa, Charles Leclerc, majd a mercedeses Lewis Hamilton és a Red Bull-os Max Verstappen következett két és fél, valamint három tized körüli hátrányokkal.

Érdemes ugyanakkor megjegyezni, hogy a 35 fokos levegő- és az 50 fokot közelítő aszfalthőmérséklet nem reprezentatív szombat, és főleg a vasárnapi versenynap tekintetében, ugyanis esők és enyhülés jön majd. A pálya rövid, így automatikusan kisebbek a különbségek, ráadásul a számos új fejlesztéssel – és ünnepi, részben fehér festéssel – ellátott Mercedesszel Hamilton nem a lágy, hanem a közepes keveréken futotta leggyorsabb körét.

Valtteri Bottas az 5. idővel, és hajszál híján a gumifalban zárta a gyakorlást, a finn a legvégén hibázott ugyanott, mint a tavalyi versenyen Vettel, de szerencséjére pont úgy vágott keresztül a kavicságyon, hogy jó egy méterrel elkerülte a falat, így ki tudott evickélni, és visszaautózott a boxba.

Úgy tűnik, a Mercedes tempójával nincs gond, de az autó egy kicsit ideges, nehezen irányítható, a gyakorlás folyamán Hamilton és Bottas is jó párszor furcsán vette a kanyarokat, az első szárnyakról el is szórtak ezt-azt.

A top10 második felében Pierre Gasly (Red Bull), a mclarenes Carlos Sainz, a Haasnál továbbra is a melbourne-i specifikációjú csomaggal kísérletező Romain Grosjean, a Racing Point-os Lance Stroll, valamint a renault-s Daniel Ricciardo zárt.

Az ausztrál pilótának szintén az utolsó percekben volt egy húzós pillanata, Ricciardo az első kanyarban pördült meg és sodródott ki, de az aszfaltozott bukótérnek köszönhetően simán folytatni tudta, csak a gumijai bánták a piruettet.

A másik Renault-ban Nico Hülkenberg az autó furcsa viselkedésére panaszkodott, míg az edzés elején Kevin Magnussen a pályán állt le a Haasszal, a piros zászló is előkerült, de miután visszakerült a boxba a fekete-arany járgány, kiderült, hogy mindössze egy szenzor romlott el az erőforrásban, így a dán simán folytathatta programját.

A mezőny végén Robert Kubica ezúttal jelentős előnnyel verte általában gyorsabb csapattársát, igaz, ezen a hétvégén a lengyel autójára kerültek fel a legújabb, immár valódi előrelépést ígérő fejlesztések.

F1: Vettelé az első vér a hazai pályán 1