Négy biztonsági autó és két VSC az esőben, pont nélkül a Mercedes és Sebastian Vettel a dobogón az utolsó helyről: ez címszavakban a 2019-es Forma-1-es Német Nagydíj, melyet Max Verstappen nyert a Red Bull-lal Vettel Ferrarija és Danyiil Kvjat Toro Rossója előtt.
A holland egy rossz rajt után kissé visszaesett, de az egész futamon mutatott meggyőző tempójának és a Red Bull jókor beiktatott kerékcseréinek köszönhetően hamar átugrotta a Mercedeseket, akik önmaguk árnyékai voltak a versenyen. Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is megtörte a W10-est, a finn emiatt fel is adta a futamot. Hamilton kicsúszása után szabálytalanul hajtott be a bokszba sérült autójával, emiatt meg is büntették. Ezek után nem is tudott feljönni a mezőny végéről, ahová visszaesett közel egy perces bokszkiállása miatt.
Charles Leclerc is esélyes volt a győzelemre, ám épp, amikor helyzetbe került, elásta a Ferrarit a kavicságyban. Emiatt csak Sebastian Vettel tempója alapján következtethetünk az olaszok tempójára, ami igencsak erős volt. A négyszeres bajnok átverekedte magát a mezőnyön, és az utolsó előtti körben ment el a parádésan autózó Kvjat Toro Rossója mellett.
A bajnokság élén nem változott a helyzet, Hamilton előnye továbbra is 39 pont Bottasszal szemben. Verstappen – a leggyorsabb körrel együtt – 26 pontot faragott hátrányából, és már csak 22 egység a különbség közte és a Mercedes finnje közt. Vettel lemaradása további 22 pont Verstappenhez képest.
A konstruktőrök versenyében a Mercedes 407 pontjához képest a Ferrari neve mellett 261 egység szerepel, a Red Bull 217 ponttal a harmadik tizenegy futamot követően.
A futam részletes összefoglalója itt olvasható.
Esős időben, 21 fokos levegő- és 25 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel a rajtrácsra az autók a 2019-es szezon tizenegyedik Forma-1-es futamára, a Német Nagydíjra.
A rajtrács elején Mercedes-Red Bull sormintát láthattunk Lewis Hamilton, Max Verstappen, Valtteri Bottas, Pierre Gasly sorrendben. Mögöttük már a középmezőny sorakozhatott. Kimi Räikkönen Alfa Romeója mellett Romain Grosjean Haas-Ferrarija parkolhatott le a harmadik sorban, mögöttük pedig a mclarenes Carlos Sainz és a Racing Point mexikóija, Sergio Perez osztozkodhatott a negyedik soron. A legjobb tízbe a renault-s Nico Hülkenberg és Charles Leclerc fért még be az időmérőn meghibásodó Ferrarival.
A rajtrácsot két büntetés formálta utólag: a McLaren újoncát, Lando Norrist motorelemek cseréje miatt sorolták hátra, és a kvalifikáció első szakaszában elvérző Sebastian Vettel Ferrarijában is kicserélték a vezérlőelektronikát. A németet – utolsó helye miatt – nem befolyásolta a büntetés ténye, így is a 20. helyről indulhatott, Norris mellől.
Az idei, megváltozott gumiszabályok miatt a hivatalos beszállító Pirelli abroncsai minden pályán ugyanabban a három színben pompáznak: a piros oldalfalú a lágy, a sárga oldalfalú a közepes és a fehér oldalfalú a kemény keveréket jelenti, legalábbis ami az adott versenyhétvégén elérhető választékot illeti.
Azonban a rajtnál a főszerep a mintázattal ellátott gumiké volt a nedves pálya miatt, mindenki a kék oldalfalú teljes esőgumikat választotta.
Az idei szezontól kezdve a leggyorsabb kört megfutó pilóta is kap egy pontot, feltéve, hogy az első tíz hely valamelyikén végez.
Let’s do this… 🤜🤛#MakeItCount #F1 #GermanGP pic.twitter.com/Xh1sQ6W5fa
— SportPesa Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) July 28, 2019