Amióta Michael Schumacher először visszavonult a Forma-1-ből, a Német Nagydíj lejtőre került. A két legnagyobb pálya, Hockenheim és Nürburgring sokszor egymást váltva sem tudta kigazdálkodni azt a pénzt, ami mellett még nyereséges a versenyrendezés, pedig hosszú évekig mindkét pályán versenyeztek a pilóták egy szezonon belül.
Az idén Hockenheimben megrendezett futam előtt összegyűjtöttük a pályán rendezett Német Nagydíjak legérdekesebb, legjobb vagy éppen leghihetetlenebb pillanatait. Dőljetek hátra, kezdődik az időutazás!
2000 – Egy őrületes verseny, új győztessel
Mindenki azt várta, hogy 1994 után egy gyors autóval Michael Schumacher végre odaérhet, és megnyerheti hazája versenyét. Ezek az álmok azonban már az első kanyarban véget értek a Fisichellával való találkozás miatt.
A verseny végeredményét két fontos tényező befolyásolta igazán: az eleredő eső és egy biztonsági autós periódus, amit egy, a pálya mellett sétáló korábbi Mercedes-alkalmazott miatt léptettek életbe. Ezzel a két McLaren kezéből ütötték ki a győzelmet, és végül a 18. helyről induló Rubens Barrichello mentette meg a Ferrari becsületét.
2001 – Végre Schumacher-győzelem hazai pályán
Rosszul rajtolt Michael Schumacher 2001-ben, aminek egy látványos baleset lett a vége. Luciano Burti túl későn vette észre a lassan poroszkáló Ferrarit, és átrepült a mezőny felett, ugratót véve az olaszok F2001-es versenygépén.
A futamot piros zászlóval újraindították, Schumacher pedig a tartalék Ferrarival vehette fel a versenyt a többiekkel. Azonban azzal sem ért célba, ezúttal az üzemanyagpumpa mondott csütörtököt. Testvére, Ralf látta meg elsőként a kockás zászlót, ezzel ő lett a régi Hockenheim utolsó győztese.
2003 – Csillaghullás az első kanyarban
2002-re eltűnt a pálya hosszú erdei szakasza, és egy kör hossza is rövidebb lett. Az első kanyaron is módosítottak, de az továbbra is szedte az áldozatait. 2003-ban a három élcsapat pilótái ütköztek. Közülük Kimi Räikkönen volt, aki igazán bánhatta ezt a kiesést: a szezon végén mindössze két ponton múlt a bajnoki cím.
2004 – Ebből nagyobb baj is lehetett volna
Sosem szerencsés, ha egy Forma-1-es autó elhagyja a hátsó szárnyát. Räikkönen McLaren-jéről azonban játszi könnyedséggel lerepült az alkatrész. Hova máshova is csapódhatott volna be, mint az egyes kanyar bukóterébe.
2008 – Eddig bírta a felfüggesztés
Látványos volt, ahogy a rázókövön kitört kerék miatt irányíthatatlanná váló Toyota a bokszfalnak csapódott. Timo Glock szomorúan fejezte be hazai futamát, de legalább épségben szállhatott ki a roncsokból. Az a rázókő az idei második szabadedzésen is balesetet okozott.
💥😮🙈
A big impact and a scary moment for Timo Glock at Hockenheim back in 2008#GermanGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/4GhweAxrzN
— Formula 1 (@F1) July 26, 2019
2010 – Fernando gyorsabb nálad
Az az emlékezetes csapatutasítás. 2009-es hungaroringi balesete után ez lehetett volna Felipe Massa nagy esélye, de a világbajnoki állás felülírt mindent. Alonso ennek ellenére nem lett háromszoros bajnok, a rádiózás pedig beleírta magát a Forma-1 történelmébe.
2014 – Fejjel lefelé
Gyorsan véget ért Massa 2014-es Német Nagydíja. Jó helyről indulhatott, ám Kevin Magnussennel nem fértek el az első kanyarban. Az eredmény: a Williams forgott egyet a levegőben, Magnussen pedig a saját tengelye körül.
Magnussen vs Massa, Gran Bretaña 2014. #motormx pic.twitter.com/Gl7EJPcb60
— Motoren Mx (@MotorenMX) January 23, 2016
2018 – Vettel eldobja a győzelmet, Hamilton levágja a kanyart
A tavalyi szezon egyik legjobb versenye volt a Német Nagydíj. Nem is érdemes belemenni a szöveges elemzésbe, itt a teljes futam összefoglalója, melyet a YouTube-on lehet megtekinteni. Reméljük, idén is hasonló izgalmakban lesz részünk!