Egyre gyakrabban találkoznak a pályán a Haas Forma-1-es versenyzői – Romain Grosjean és Kevin Magnussen a két héttel ezelőtti Brit Nagydíjon már az első körben összeakadt, majd a Német Nagydíjon sem maradt el a kontakt. Ezúttal szerencsésebb volt a végkimenetel, mert a francia vezetésével a kannapolisi gárda az utolsó két pontszerző helyen fejezte be a versenyt.
LAP 56/64
The two Haas cars come together as they battle for a points finish 🙈
No damage seemingly done, with Romain Grosjean getting the better of the tussle#F1 #GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/8Uv5kLEaz2
— Formula 1 (@F1) July 28, 2019
A két versenyző már állást foglalt az ügyben, és hiába a pontok, Günther Steiner csapatfőnök sem volt elragadtatva az újabb összetűzéstől. „Meglepődtem, hogy a Silverstone-ban történtek után ismét összehozták! Minden egyes hétvégén, minden egyes körben el kell mondanom nekik, mit kell csinálniuk. Felvételről nem láttam az incidenst, csak a tévében egyszer. Még egyszer vetnem kell rá egy pillantást, aztán levonom a következtetéseket” – idézi Steinert a Formulaspy.com.
A Német Nagydíj előtt már azt híresztelték, hogy a Haas kihajíthatja Grosjeant, és helyére Esteban Ocont szerződtetheti, legkésőbb a nyári szünet után – azonban a pletykákat nem erősítették meg az érintettek.
„Nem vagyunk gyorsak a pályán, épp ezért nem hiányzik, hogy még több pontot dobjunk el azzal, hogy egymásnak vagy bárki másnak ütköznek” – folytatta a zúgolódást a Haas-főnök. „Muszáj újra összekovácsolódnunk, a mai nap ugyanis nem volt jó. A 9-10. hely a többiek kiesésének köszönhető, nem azért, mert jó a tempónk. Ezzel teljes mértékben tisztában vagyunk.”
Ez volt egyébként a második hétvége a 2019-es szezonban, amikor Grosjean és Magnussen különböző konstrukciójú autóval versenyeztek – a francia a legrégebbit, a melbourne-it használta, míg a dán a továbbfejlesztett változatot. A kísérlet kapcsán Steiner elmondta, hogy a németországi esőfutam nem segítette sokban a csapatot a problémák megoldásában.
„Nem sok emberrel esik meg, hogy gyorsak a kvalifikáción, aztán a versenyen lassabbak. Ilyenkor egyetlen dolgot lehet csinálni: folytatni a munkát, és választ találni a miértekre. Varázslat nélkül. Szerencsésnek érzem magunkat, amiért sikerült a 9. és a 10. helyen befutnunk. Ez a nap egyetlen fénypontja” – zárta gondolatait.