A Forma-1-ben tizedik – kilencedik aktív – évét töltő Nico Hülkenbergé az egyik legcikibb rekord a sportágban, a német 169 futam alatt sem állt még dobogóra. A múlt vasárnapi Német Nagydíjon esélye nyílott arra, hogy megszabaduljon ettől a bélyegtől, de az esős, kaotikus versenyen ő is az utolsó két kanyar csúszós bukóterének áldozata lett, falnak vágta az autót.
Hülkenberg renault-s szerződése az év végén kifut, a 2020-as opció élesítésével pedig cseppet sem siet a csapat, a főnök, Cyril Abiteboul már korábban világossá tette, hogy minden lehetőséget mérlegelnek.
A főnök a Német Nagydíj után azt sem titkolta, hogy a jövője szempontjából kritikus időszakban bakizott a pilóta, a kiesés után a „könnyek csillogtak” a csapattagok szemében.
„Jó kérdés a pszichikai oldala, de annyi minden történt, hogy nem igazán lehet hibáztatni a kicsúszásért. De legyünk őszinték: a jövőt illető, fontos tárgyalások idején jött ez. Mérlegeljük a lehetőségeket, és ezzel ő is tisztában van. Ez is belejátszik majd. Persze emberi, érzelmi kérdés is, hiszen Nico már három éve velünk van” – magyarázta a francia Auto Hebdónak Abiteboul.
A főnök ugyanakkor azt is elismerte, hogy a csapat idei gyenge eredményeiért nem pusztán a pilóták felelősek, sőt.
„Az autónk aerodinamikája messze elmarad az elvárásaiktól” – mondta.
Ha Hülkenbergnek mennie kell, a Renault-nál a fő esélyes a Mercedes francia tartalékosa, a rajtrácsra való visszatérés lehetőségét kereső Esteban Ocon lehet, persze miután Valtteri Bottas Hülkenbergéhez hasonló hibát követett el Hockenheimben, lehet, hogy az ifjonc az egyelőre szintén 2020-as szerződés nélkül álló finn ülését kapja.