Rengeteg finn rajongó érkezik ilyenkor ön miatt Budapestre. Tetszik, vagy zavarja?
– Nem hinném, hogy miattam jönnek ide olyan sokan. Inkább simán csak azért, mert Budapest egy frankó város, és a verseny után itt tudnak maradni pár nap szabadságra.
A Magyar Nagydíjjal egy időben zajlik a Finn-rali, ahol a barátja, Tommi Mäkinen vezeti a Toyota WRC-csapatát. Bevállalna egy tesztet, ha megkérné rá?
– Szerintem nagyon könnyen össze tudnánk hozni egy ilyen tesztet, de minden az időbeosztáson múlik. Kicsit hiányzik a ralizás és később, ha visszavonultam az F1-ből, mindenképpen szeretnék még visszatérni. De jelenleg ez nem fér bele, a család és a Forma–1 miatt.
Gyakran posztol olyan képeket az Instagramon, amin jéghokizik, vagy motokrosszozik. Ezek veszélyes sportok. Van bármilyen tiltás a szerződésében?
– El sem olvastam a szerződésemet, mert zéró, amennyire érdekel. Amikor először tárgyaltunk az Alfa Romeo Sauberral, megmondtam nekik, hogy ha bármire panaszkodnak, nyafognak, már itt sem vagyok! Rengeteg veszélyes dolog van az életben. Az ember persze próbál óvatos lenni, de elég akkor beszélni a bajról, ha már megtörtént.
Van pár pikáns sztori a tavaly megjelent életrajzi könyvében, például a piázások a finn hadseregben. Elmeséli majd ezeket Robinnak és Riannának (Räikkönen gyerekei – a szerk.) is?
– Attól tartok, muszáj lesz. A fiam már most rengeteget kérdez, és ha majd megtanul olvasni, úgyis megtalálja ezeket valahol. Jobb elejét venni ezeknek a dolgoknak, hogy tudják, mit kerüljenek az életben.
Sokat beszélnek mostanában a 2021-es szabályváltozásokról. Érdekli, merre halad tovább az F1, vagy akkor már úgysem fog versenyezni?
– Így vagy úgy mindenkinek van véleménye a szabályokról, de nem tudom, mennyire veszik ezt figyelembe. Tudom, hogy a pilóták a GPDA-n keresztül akarják befolyásolni az új szabályokat és ha megkérdeznek, én is elmondom, mit gondolok. Meglátjuk!
Ha jövőre is marad, megdöntheti Rubens Barrichello 323 futamos rekordját. Ez motiválja?
– Nem igazán. Nem azért vagyok itt. Szerződésem van 2020-ra is, hogy utána mi lesz, meglátjuk.
Vállalna vezető szerepet az F1-ben a visszavonulása után?
– Isten ments, az nem nekem való! A Libertynél több a politika, mint sok országban.
Kimi Räikkönen
A Forma-1 egyik legnépszerűbb versenyzője 1979-es születésű, 2001-ben mutatkozott be a csúcskategóriában a Saubernél, mindössze 23 alsóbb kategóriás formaautós futammal a háta mögött. Az ifjonc gyorsan bizonyított, már az első versenyén pontot szerzett.
2002-től a McLarennél Mika Häkkinen utódjaként versenyzett, első győzelmét 2003-ban szerezte, abban az évben, majd 2005-ben is bajnoki esélyes volt, ám a Mercedes-motor és a wokingi autó megbízhatatlansága miatt nem jutott végső sikerig.
2007-ben a visszavonult Michael Schumacher helyére került a Ferrarinál, egy nagyon szoros, a McLaren-pilótákkal folytatott küzdelem végén, ha egyetlen ponttal is, de megszerezte a világbajnoki címet.
Színtelen-szagtalan 2008, 2009 után a finn távozott a Forma-1-ből, a következő két évben más szakágakban, a ralivébén, az amerikai NASCAR-ban is kipróbálta magát, mielőtt 2012-ben a Lotus hívására visszatért az F1-be.
A fekete-arany autóval a finn remekelt, ’12-ben és ’13-ban is nyert egy-egy futamot a számos dobogós helyezés mellett. 2014-ben visszatért a Ferrarihoz utódja, Fernando Alonso mellé, 2015-től tavalyig Sebastian Vettel partnere volt a Scuderiánál. A második maranellói korszak kevésbé volt eredményes, mint az első, de a tavalyi Amerikai Nagydíjon megint sikerült futamot nyernie.
A Scuderia 2018 végén búcsúztatta el végleg Räikkönent, aki azonban nem akart még visszavonulni, gyorsan leszerződött a mostanra Alfa Romeóra átnevezett első csapatával, jelenlegi szerződése 2020 végéig szól.
A szűkszavúságáról, látszólagos halvérűségéről ismert versenyző pályafutása során eddig 302 futamon indult, 21 futamgyőzelmet aratott, 82 egyéb dobogós helyet szerzett, 21 pole-pozíciót és 18 leggyorsabb kört gyűjtött.