Szeles időben, 42 fokos aszfalt- és 24 fokos levegőhőmérséklet mellett zajlott le az idei év tizenkettedik időmérő edzése a Hungaroringen, a 2019-es Forma-1-es Magyar Nagydíjon. A harmadik szabadedzés eredményei alapján igencsak szoros kvalifikációra számíthattunk.
Daniel’s turn to head out for a first run! #RSspirit #HungarianGP #Q1 pic.twitter.com/aFA6PkNyBd
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) August 3, 2019
A Q1-ben Lance Stroll volt az első, aki a pályára hajtott a Racing Pointtal, azonban az első mérvadó kört Sebastian Vettel futotta a Ferrarival, a német 1:16,581-et ment. Charles Leclerc hamar megelőzte őt, kéttizeddel gyorsabb tudott lenni csapattársánál.
A két Mercedes kettéválasztotta a Ferrarikat, Valtteri Bottas jobban ment Lewis Hamiltonnál. Max Verstappen azonban mind a négyüket átugrotta, a holland fél másodperccel gyorsabb volt Leclerc-nél is, aki a második mért körén odavágta autóját az utolsó kanyarban.
Leclerc kaza yaptı! #HungarianGP #F1 pic.twitter.com/SmUPleJc06
— NBAF1 (@NBAF1TR) August 3, 2019
A monacói vissza tudott érni a bokszba, autóját azonnal betolták a szerelők a garázsba.
A szakasz végén csak úgy záporoztak a jobbnál jobb köridők a középmezőny versenyzőitől. Végül nem jutott tovább a két Williams, a két Racing Point és Daniel Ricciardo a Renault-val. George Russell teljesítményét azonban ki kell emelni, aki a 16. helyen végzett erőből, megelőzve a többi kieső versenyzőt.
„That was everything boys.”
A stunning effort from @GeorgeRussell63 and we JUST miss out on #Q2 in P16 👏#RK88 ends the session P20 and it’s onwards to race day! #HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/QmHJT6CDOz
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) August 3, 2019
Az utolsó kanyarban Sergio Perez és Ricciardo egymástól vették el a továbbjutás lehetőségét kakaskodásukkal.
(#F1 #HungaryGP Q1) Ricciardo Get Block pic.twitter.com/zWQaDYqHqB
— Formula1 Videos (@518mc) August 3, 2019
A Q2-ben elindult a taktikázás a gumikkal, a topcsapatok versenyzői a közepes keveréken hagyták el a bokszutcát, ahonnan Leclerc is sikeresen kigurult a megjavított Ferrarival. Az első mért körök után Hamilton 25 ezreddel gyorsabb volt Verstappennél, de Bottas is csak egy tizedmásodpercre volt. A Ferrari versenyzői 2 és 3 tizeddel voltak lemaradva első köreik után, kettejük közül Leclerc volt a jobb.
Hamilton 1:15,548-as köre egyébként új pályacsúcsot jelentett, melyet a közepes gumikon futott. A középmezőnyből Lando Norris tűnt a legerősebbnek, a McLaren tehetsége simán verte a Red Bull-os Pierre Gasly közepes gumikon futott idejét.
A szakasz utolsó perceiben még az élmezőny versenyzői is kijöttek a pályára, a két Mercedes és Verstappen a lágy gumikat használva, azonban nem fejezték be a gyors körüket. Végül nem jutott tovább Nico Hülkenberg a Renault-val, a két Toro Rosso, Antonio Giovinazzi az Alfa Romeóval és Kevin Magnussen a Haas-Ferrarival.
🏁 Q2 CLASSIFICATION 🏁
Drivers eliminated:
HUL
ALB 📸
KVY
GIO
MAG#F1 #HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/v7Gy2eSiav— Formula 1 (@F1) August 3, 2019
A Q3-ban az első próbálkozások után Verstappen a hétvége első 1:15 alatti idejével vezetett, megelőzve Bottast és Hamiltont. A két Ferrari Vettel-Leclerc sorrendben négy tizedmásodperccel a Red Bull hollandja mögött voltak a 4-5. helyen.
A fináléra mindenki felcsavarta a motorokat és új gumikat tett fel. Végül mindenkinek sikerült javítania, de helycsere nem igazán történt: Verstappen végül Bottas és Hamilton előtt végzett, Leclerc és Vettel az utolsó pillanatokban helyet cserélt. A Ferrari németje mögött Gasly következett, majd a két McLaren Lando Norris-Carlos Sainz sorrendben. A legjobb tízet Romain Grosjean és Kimi Räikkönen zárta a Haasszal és az Alfa Romeóval.
Verstappen F1-es pályafutása első pole-pozícióját szerezte, ő a Forma-1 történetének századik olyan versenyzője, aki az első rajtkockából indulhat.
A 2019-es Forma-1-es Magyar Nagydíj vasárnap 15.10-kor kezdődik.