Pályafutása során 81. alkalommal győzött Lewis Hamilton a 34. Forma-1-es Magyar Nagydíjon. A futam során végig Max Verstappen állt az élen, ám a pontot az i-re a Mercedes eltérő taktikája tette fel, melynek köszönhetően a brit az utolsó körökben a jóval frissebb gumijaival könnyedén elkapta a használt gumikon haladó Red Bullt.
A második helyről rajtoló Valtteri Bottas igen hamar kihullott a játékból, miután a verseny elején megsérült az első szárnya. Végül csak a nyolcadik helyen intették le a finnt, aki éllovas csapattársa 250 pontjától 62 egységgel van lemaradva. Verstappen 181 ponttal, 7-tel Bottas mögött a harmadik az összetettben.
A dobogó aljára Sebastian Vettel állhatott fel, aki különcsatát vívott ferraris csapattársával, Charles Leclerc-rel. Az olasz autók 1 perces lemaradásban értek célba, labdába sem rúghattak a győzelemért folyó csatában.
Carlos Sainz lett az ötödik a McLarennel, a spanyol végzett a legelőkelőbb helyen, ami a középmezőny pilótáit illeti. A verseny egyetlen kiesője a haasos Romain Grosjean volt.
A futam részletes összefoglalója itt olvasható.
Kellemes időben, 25 fokos levegő- és 45 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel a rajtrácsra az autók a 2019-es szezon tizenkettedik Forma-1-es futamára, a Magyar Nagydíjra.
Pályafutása során először indulhatott pole-pozícióból Max Verstappen. Mögötte a Mercedes és a Ferrari párosai sorakoztak fel Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Charles Leclerc, Sebastian Vettel sorrendben. A topcsapatok leglassabb versenyzője Pierre Gasly lett a másik Red Bull-lal, aki a hatodik helyről várhatta a piros lámpák kialvását. A legjobb tízbe befért még a két McLaren – Lando Norris jobb volt egy körön Carlos Sainznál – valamint Romain Grosjean a Haas-szal és Kimi Räikkönen az Alfa Romeóval.
A rajtrácsot két büntetés formálta utólag: az Alfa Romeo újoncát, Antonio Giovinazzit feltartás miatt sorolták három hellyel hátrébb, a 17. helyre. Daniel Ricciardónak, a Renault ausztráljának kocsijában pedig motort cseréltek a rosszul sikerült kvalifikációt követően, így az utolsó helyről indulhatott.
Az idei, megváltozott gumiszabályok miatt a hivatalos beszállító Pirelli abroncsai minden pályán ugyanabban a három színben pompáznak: a piros oldalfalú a lágy, a sárga oldalfalú a közepes és a fehér oldalfalú a kemény keveréket jelenti, legalábbis ami az adott versenyhétvégén elérhető választékot illeti.
A mezőny többsége a közepes gumikon vágott neki a mogyoródi száguldásnak. A két McLaren, Grosjean és Räikkönen lágyakon, Ricciardo keményeken indult el a futamon.
A gumiszállító előrejelzése szerint az egy kiállásos taktika egyértelműen a nyerő megoldás, lágy-közepes elosztásban, cserével a 24-30. körök között. A 70 körös versenyre emellett még a közepes-kemény, illetve a lágy-kemény variációkat ajánlották, cserével a 30-35., illetve a 22-28. körök környékén.
Az idei szezontól kezdve a leggyorsabb kört megfutó pilóta is kap egy pontot, feltéve, hogy az első tíz hely valamelyikén végez.
Suited and booted 👌 LET’S DO THIS TEAM! 🤜🤛 #DrivenByEachother #HungarianGP pic.twitter.com/DuP1nm0b5k
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) August 4, 2019