A 34. Forma-1-es Magyar Nagydíj pénteki edzésnapján a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull teljesítménye egészen közel volt egymáshoz, ám a szombati időmérőn már 5-6 tizedet kaptak az olasz csapat pilótái a pole-t megszerző Max Verstappentől, a 70 körös versenyen pedig körönként közel egy másodperccel voltak lassabbak a két élmenőnél, a győztes Lewis Hamilton végül egy teljes perccel előzte meg a 3. helyen leintett Sebastian Vettelt.

A Ferrari német pilótája a versenyt követően azt mondta, számára nem volt meglepő az ezen a szinten megdöbbentő hátrány.

„Végig hajtottunk a futamon, a stratégia megbontásával is próbálkoztunk, de komoly tempóhiányunk volt. Ez van, ez nem a mi pályánk. Sok a kanyar, kevés az egyenes, fel volt adva a lecke. Nem lehetek elégedett, mert ma nem voltunk gyorsak. 70 körön 60 másodpercet veszítettünk, ez nagyjából reális, ennyi hiányzott. De nem egy nagy meglepetés, tudtuk ezt előtte is. Egyszerűen azon kell dolgoznunk a következő hónapokban, hogy az idény végére faragni tudjunk ebből” – magyarázta a német.

„Papíron Spa és Monza jobb lehet számunkra, de majd ott meglátjuk. Tudjuk, hogy a kanyarokban küszködünk, a versenypályák egyik jellemzője pedig az, hogy vannak rajtuk kanyarok. Szeretnénk mi jobb kanyarsebességű autót építeni, mindent megteszünk, de ez egyelőre nem elég. Mindenki tudja, mi a gond, de nem könnyű varázsütésre javulni” – folytatta.

Bár a téli tesztek idején a bajnoksági idei favoritjának látszott a maranellói csapat, 12 futam után 150 pontos hátrányban van a Mercedeshez képest (438 és 288 pont), és a 2. helyük is csak annak köszönhető, hogy a Red Bull (244 pont) gyakorlatilag egy autóval versenyez, Pierre Gasly alig hoz pontokat.