A sport üzleti oldalával foglalkozó médium, a SportPro idén már tizedik alkalommal állította össze a marketingszempontból legjobban eladható nemzetközi sportolói listáját. Az idei 50-es listán a tavalyihoz hasonlóan két Forma-1-es pilóta szerepel, de nem teljesen ugyanazok, mint egy évvel ezelőtt.

Míg Lewis Hamilton 2014-ben, akkor friss kétszeres világbajnokként a lista élén zárt, az immár ötszörös, hamarosan pedig hatszoros bajnok ezúttal be sem fért az első 50-be.

A sportolók kora, hazai piaca, közösségi médiás jelenléte, a különböző csoportokban érvényesülő vonzereje, karizmája és marketingtevékenységre való hajlandósága alapján összeállított listán tavaly után újra ott van a Red Bull ifjú titánja, a 21 éves Max Verstappen, először szerepel viszont az idén a Ferrarihoz előléptetett 22 éves Charles Leclerc, aki – már ha a szakértők jól értékelték a helyzetét – a következő években sok pénzt kereshet majd magának és a különböző szponzorainak, reklámpartnereinek is.

Verstappen 2018-ban a 40. helyen szerepelt, most a 19., míg Leclerc rögtön az élmezőnybe robbant be, a monacóit a 8. helyre tették a lista összeállítói.