Az idén küszködő Haas szokatlan kísérletet kezdett a Brit Nagydíjon, miután Romain Grosjean arról győzködte a csapatot, hogy a Barcelonában bevezetett fejlesztési csomaggal romlott az autó vezethetősége, Silverstone-tól a francia az eredeti, szezon eleji specifikációjú járgányt vezette, míg csapattársa, Kevin Magnussen a legfrissebb fejlesztésekkel lépett pályára.

Három versenyhétvége és a nyári szünet után vége a kísérletnek, az amerikai alakulat a hétvégi Belga Nagydíjon immár újra azonos, méghozzá a legutóbbi fejlesztésekkel szerelt autókat ad a pilótáknak.

„Spába a Hockenheimben is használt, frissített autóval érkezünk. Elég sokat megtudtunk már róla, és néhány elem kicserélésével igyekeztünk tovább javítani az autót. Egyező specifikációjú lesz a két autó, remélhetőleg így még többet megtudhatunk” – mondta a csapatfőnök, Günther Steiner.

A Haas elsősorban a gumik melegítésével, még pontosabban a megfelelő hőmérsékleti tartományban tartásával küszködik idén, de miután a Pirelli jelezte, hogy a 2020-as abroncsaik megengedőbbek lesznek ezen a téren, a csapatnál bíznak benne, hogy az idei modelljük továbbfejlesztésével versenyképesebbek lehetnek jövőre, nem lesz szükség radikális változtatásra.

„Részben már a 2020-as autóra koncentrálunk. Megnézzük, mit találunk a szélcsatornában, lesznek-e még kisebb fejlesztéseink a 2019-es autóhoz. Egyelőre nem tudjuk” – mondta erről Steiner.