A háromhetes szünetet követően péntek délelőtt a Belga Nagydíj első szabadedzésével újraindult a 2019-es Forma-1-es idény Spa-Francorchamps-ban.

Az első gyakorlás az előzetes várakozásoknak, a Ferrari reményeinek megfelelően alakult, az alacsony légellenállást és a nagy motorerőt kívánó helyszínen a vörös autók zártak az élen, méghozzá jelentős előnnyel, igaz, Sebastian Vettel és Charles Leclerc a leglágyabb keveréken teljesítette leggyorsabb körét, míg a mercisek csak közepest használtak.

Érdekes, hogy pont a Ferrari nem vitt új motort Belgiumba – pontosabban a gyári autóhoz, mert az Afla Romeo és a Haas már azzal megy -, míg a Red Bullnál Alexander Albon, a Mercedesnél pedig mindkét versenyző új erőforrással körözött. Vettelék mögött Max Verstappen lett a 3., bő kilenctizedes hátránnyal, új csapattársa, a Toro Rossótól előléptetett Alexander Albon lett a 4., hajszállal maradva csak el a hollandtól, elsőre nem rossz.

A Mercedesnek nem volt túl jó délelőttje, az új erőforrás Hamilton autójában az edzés elején rakoncátlankodott, menet közben teljesítményt veszített, később a telemetriával volt probléma, de az angol valahogy nem is érzett rá a pályára, a frissen újraszerződtetett Valtteri Bottas (5.) szemernyivel gyorsabb is volt nála.

A „best of the rest” a Racing Point-os Lance Stroll lett, az eredmény nem meglepő, a silverstone-i alakulat hagyományosan, évtizedekre visszamenően mindig jól megy Spában. A kanadai számára azért volt egy kellemetlen meglepetés: az első félóra végén Stroll autójáról a Kemmel egyenesben leszakadt a jobb oldali motorborítás.

A top10-be befért még a csapattárs, Sergio Perez (9.), a szintén új motorral köröző renault-s Daniel Ricciardo és a mclarenes Carlos Sainz.

A lábsérüléssel, izomhúzódással küszködő Kimi Räikkönen a 13. lett, míg a Toro Rossóhoz visszaküldött Pierre Gasly csapattársa mögött végzett, de az is igaz, hogy Danyiil Kvjat autójában már a Honda fejlesztett motorja dolgozik, míg a francia a régebbi specifikációval ment.

F1: Tarolt a Ferrari az edzésen 1