A háromhetes szünetet követően péntek délelőtt a Belga Nagydíj első szabadedzésével újraindult a 2019-es Forma-1-es idény Spa-Francorchamps-ban.
Az első gyakorlás az előzetes várakozásoknak, a Ferrari reményeinek megfelelően alakult, az alacsony légellenállást és a nagy motorerőt kívánó helyszínen a vörös autók zártak az élen, méghozzá jelentős előnnyel, igaz, Sebastian Vettel és Charles Leclerc a leglágyabb keveréken teljesítette leggyorsabb körét, míg a mercisek csak közepest használtak.
And all of a sudden it's all change at the top
The Ferraris are now P1 and P2
Sebastian Vettel roars to the top of the timesheets with a 1:44.574 🔥#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/Bb222qnpYd
— Formula 1 (@F1) August 30, 2019
Érdekes, hogy pont a Ferrari nem vitt új motort Belgiumba – pontosabban a gyári autóhoz, mert az Afla Romeo és a Haas már azzal megy -, míg a Red Bullnál Alexander Albon, a Mercedesnél pedig mindkét versenyző új erőforrással körözött. Vettelék mögött Max Verstappen lett a 3., bő kilenctizedes hátránnyal, új csapattársa, a Toro Rossótól előléptetett Alexander Albon lett a 4., hajszállal maradva csak el a hollandtól, elsőre nem rossz.
It's been a difficult session so far for the championship leader
Only six laps completed so far for Lewis Hamilton, but he's out on track looking to make up for lost time
25 minutes to go in FP1#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/Y3v83vZLmJ
— Formula 1 (@F1) August 30, 2019
A Mercedesnek nem volt túl jó délelőttje, az új erőforrás Hamilton autójában az edzés elején rakoncátlankodott, menet közben teljesítményt veszített, később a telemetriával volt probléma, de az angol valahogy nem is érzett rá a pályára, a frissen újraszerződtetett Valtteri Bottas (5.) szemernyivel gyorsabb is volt nála.
A „best of the rest” a Racing Point-os Lance Stroll lett, az eredmény nem meglepő, a silverstone-i alakulat hagyományosan, évtizedekre visszamenően mindig jól megy Spában. A kanadai számára azért volt egy kellemetlen meglepetés: az első félóra végén Stroll autójáról a Kemmel egyenesben leszakadt a jobb oldali motorborítás.
VIRTUAL SAFETY CAR
We have some debris on the track, and it's come from Lance Stroll's engine cover 👀#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/4XN5hBHnYo
— Formula 1 (@F1) August 30, 2019
A top10-be befért még a csapattárs, Sergio Perez (9.), a szintén új motorral köröző renault-s Daniel Ricciardo és a mclarenes Carlos Sainz.
A lábsérüléssel, izomhúzódással küszködő Kimi Räikkönen a 13. lett, míg a Toro Rossóhoz visszaküldött Pierre Gasly csapattársa mögött végzett, de az is igaz, hogy Danyiil Kvjat autójában már a Honda fejlesztett motorja dolgozik, míg a francia a régebbi specifikációval ment.