Sikerült pályafutása harmadik pole-pozícióját győzelemre váltania Charles Leclerc-nek a Forma-1-es Belga Nagydíjon. A monacói a két Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas társaságában állhatott fel a dobogóra.
A rajtnál a második helyről induló Sebastian Vettel pozíciót vesztett Hamiltonnal szemben, de a Kemmel egyenesben a Ferrari erőből visszaelőzte a Mercedest még a biztonsági autó pályára küldése előtt. Bernd Mäylander Mercedesére Max Verstappen és Kimi Räikkönen balesete miatt volt szükség: a holland és a finn összeértek, a Red Bull pedig irányíthatatlanul az Eau Rouge gumifalába csúszott.
AND IT’S LIGHTS OUT AND AWAY WE GO

Leclerc gets away well, Vettel retakes P2 down the straight. But Verstappen is in the wall and the safety car is out!
Live on Sky Sports F1
Live on the App and Sky Go: https://t.co/BFwOUmJQSn
Live blog: https://t.co/CkqLNAZAQx pic.twitter.com/r35zlq1qpc
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) September 1, 2019
LAP 1/44 – SAFETY CAR
Several collisions through Turn 1
Max Verstappen ends up in the barriers and his race is over on the opening lap
The Dutchman is out of the car and is fine#F1 #BelgianGP
pic.twitter.com/7jdB7zlOQh
— Formula 1 (@F1) September 1, 2019
Ezek után viszonylag szolid mederben folyt a verseny. Az élmenők közül Vettel cserélt leghamarabb kereket, ami nem jött be neki taktikailag, a később váltók a friss gumikon megelőzték őt. Végül a német negyedikként, egy újabb csere után a leggyorsabb kört is megfutva ért célba.
A Mercedes jobb gumikezelésének köszönhetően az első bokszkiállás utáni nyolc másodperces lemaradását Hamilton ledolgozta a verseny végéig, de már nem tudta Leclerc-t megtámadni.
A középmezőny élén az első Red Bullos futamát teljesítő Alexander Albon végzett. A thai Lando Norris műszaki hibájának is köszönhette az előkelő ötödik pozíciót. A másik McLaren is korán elvérzett a születésnapos Carlos Sainz alatt. Rajtuk és Verstappenen kívül Antonio Giovinazzi is kiesett, az utolsó körben pördült ki és vágódott a falba az Alfa Romeo olasz versenyzője.
Replay of Giovinazzi’s crash.#F1 #BelgianGP pic.twitter.com/RZB4v9k2B7
— Vincent Bruins (@VincentJBruins) September 1, 2019
A pontversenyben Hamilton és a Mercedes még tovább növelte előnyét. A világbajnokság egy hét múlva Monzában folytatódik.
He was beaten to the win by @Charles_Leclerc, but @LewisHamilton still managed to extend his lead in the championship at Spa#F1 #BelgianGP
pic.twitter.com/WDMWwhlhyR
— Formula 1 (@F1) September 1, 2019
A verseny részletes összefoglalója az alábbiakban olvasható.
Borús időben, 16 fokos levegő- és 27 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel a rajtrácsra az autók a 2019-es szezon tizenharmadik Forma-1-es futamára, a Belga Nagydíjra.
Az időmérőn elért pozíciók és a valódi rajthelyek nem igazán voltak összhangban egymással a rengeteg büntetés miatt, még a verseny napján is módosult a felállás. Változás csak az első öt helyen nem történt: az első sort a Ferrari versenyzői, Charles Leclerc és Sebastian Vettel foglalhatják el, mögöttük a Mercedes párosa, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas sorakozhatott fel. Ötödik helyről a Red Bull hollandja, Max Verstappen indulhatott.
Mögöttük sorrendet a két Renault, Carlos Sainz (McLaren), Alexander Albon (Red Bull), Danyiil Kvjat (Toro Rosso), Lance Stroll (Racing Point) és Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) büntetése keverte meg. Így a legjobb tízbe befért Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), Sergio Perez (Racing Point), a két Haas Kevin Magnussen – Romain Grosjean sorrendben, valamint a Renault-val Daniel Ricciardo.
Az időmérős elfüstölése után a williamses Robert Kubica a bokszutca végéről eredhetett a mezőny után.
Az idei, megváltozott gumiszabályok miatt a hivatalos beszállító Pirelli abroncsai minden pályán ugyanabban a három színben pompáznak: a piros oldalfalú a lágy, a sárga oldalfalú a közepes és a fehér oldalfalú a kemény keveréket jelenti, legalábbis ami az adott versenyhétvégén elérhető választékot illeti.
A mezőny többsége a lágy gumikon vágott neki a spái száguldásnak. A két Williams, Kvjat, Albon és Giovinazzi a sárga oldalú közepeseken kezdte a versenyt.
A gumiszállító előrejelzése szerint száraz körülmények között az egy kiállásos taktika egyértelműen a nyerő megoldás, lágy-közepes elosztásban, cserével a 18-22. körök között. A 44 körös versenyre emellett még a lágy-lágy-közepes, illetve a lágy-kemény variációkat ajánlották. Előbbinél 15 körös, utóbbinál 12-14 körös etapokat javasoltak az olaszok a piros oldalfalú gumikon.
Az idei szezontól kezdve a leggyorsabb kört megfutó pilóta is kap egy pontot, feltéve, hogy az első tíz hely valamelyikén végez.
A pilóták a verseny előtt csendben megemlékeztek a szombati Forma-2-es versenyen elhunyt Anthoine Hubertről.
Today we race for you.#BelgianGP pic.twitter.com/Pg0Hpo85op
— Alfa Romeo Racing (@alfaromeoracing) September 1, 2019